måndag 26 november 2012

Movies Good and Bad


Changeling  -  Angelina Jolie gör en riktigt bra rolltolkning i denna ”sanna” historia. Tror den är lite överdriven och förskönad av vår egen Clint. Gillar alla rollfigurer(Angelina är riktigt bra....faktiskt!) och Malkovich är alltid bra.  Och bra regi av Eastwood. Denna filmen börjar bli lite till åren men den är väldigt bra och jag rekommenderar den varmt. Kommer säkert se den igen om några år. Och det är ett bra betyg. Ger den 4 av 5 i betyg.
*************************

Clockstoppers  1 av 5 Tja va säger man om en film som man stänger av efter 25 minuter! Den stinker amerikansk ungdomsfilm med hög musik som ska rädda filmen lite grann. Att Michael Biehn medverkar här är väldigt konstigt. Jag orkade som sagt inte se klart den. Så jag kan inte bedöma den. Kanske kan du det? Kommer inte försöka se den igen.
********************

Sons of Anarachy  - Så har jag då börjat kolla på denna serien som så många pratar om. Katey Sagal vår egen mamma Bundy är mamma här med. Och hon är klockren.Men hon är faktiskt den enda som  riktigt passar för rollen. Känns lite lågbudget. Manuset är ändå ganska bra tycker jag och jag smågillar serien redan nu. Har sett halva säsong 1. Men varför castar dom inte bättre? Tror inte denna serien kommer vinna en massa priser. Lämnar in en brasklapp om den redan vunnit. Men av mig får den inga priser. Sagal och musiken är bra så här långt. Men jag är besviken på Pearlman. Vår egen Hellboy! Va blek du är. Tony Soprano skulle äta dig emellan måltiderna. Men jag kommer absolut se vidare på denna för historiens skull.
p.s Har i dagsläget börjat titta på säsong 3.och då är den ju inte så dålig.Säsong 2 blev bättre.
**********************

Dog Soldiers (Who´ll stop the rain) -  En gammal  rulle från slutet av -70 talet med Nick Nolte som var stor på den här tiden efter  Fattiga och Rika som gav honom en skjuts i karriären. Filmen är inget storverk men jag tycker ändå  den är hyfsad bra.Ganska snäll man hamnar fel när han ska hjälpa en kompis. Om man gillar lite äldre filmer vill säga. Finns lite luckor i manus och historien är väl sisådär. Men jag tycker ändå den är okey. Ger den godkänt 2 av 5. Hur många har egentligen sett denna filmen? Känner mig rätt ensam.
*************************


Sucker Punch – Min brorson har varit med att göra specialeffekterna till denna filmen och det gör ju det hela lite speciellt. Eller hur? Filmen är otroligt vacker och har superhäftiga scener som jag gärna hade sett på bio. Lite Matrix-light kanske? Men storyn är svårbegriplig och ologisk på alla sätt tycker jag. Jag tycker definitivt att filmen är värd att se. Bra musik och hyfsade skådisar. Se filmen och tyck själv. Jag ger den 3 av 5 och det är mest för att den är vacker på ett sätt.
****************
seeya.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!