lördag 27 juni 2026

Dagens låt

 https://open.spotify.com/track/41dDygR3r7e926oGUXfrLt?si=4vSI1NDPRiasSVQT_wU8aA

Tycker den får mig att bara må bra.

Skriver

Skriver massor just nu. Tycker om att skriva. Är ute på Twitter (vägrar säga X) och svingar till höger och vänster. I sportens politikens och alla andra världar. Jag skriver på dejting appar. Jag skriver med folk som knappt svarar. Jag skriver hat och kärlek. Jag utnyttjar min möjlighet att uttrycka mina åsikter. Möts med blandad kompott. Dricker lite alkohol och kreativiteten ökar. Men också avskyn och kärleken. Så trött på vissa i mitt liv. Och andra skulle jag vilja åka 8250 kilometer för att träffa. Och jag skulle vilja åka 8250 kilometer längre bort från andra. 
Dagen är 27 Juni och årets första dopp har gjorts i sjön Haggen. 
Nu ska jag fortsätta att skriva med Erik, Noa, Martin, Jum, Namoi, Bilan, Magda, Nooshi, Jesper och andra som bara har ett alias. Precis som jag själv har i vissa forum. 
Kanske skulle börja skriva en bok? Om att blod är fan så mycket sämre än vatten. Skål från ännu en GT.

fredag 26 juni 2026

Ledin sommar

Fredag kväll och snart spelar Norge mot Frankrike i fotbolls vm. Sitter ute på verandan och dricker öl nummer 3 med någon slags rabarber shot till. Kollar lite moloket på lite dejting appar. Det börjar bli dags för det. När sommaren kommer så blir väl ensamheten lite påtaglig kanske. Jag känner verkligen ingen panik. Jag har ju redan något i mina tankar så jag är lugn i sinnet. Men fan va sommaren är Tomas Ledin. Men i år spelar det ingen roll. Jag lever inte för nuet utan för en framtid som jag just nu längtar efter. Sen sitter jag kanske där och tänker va fan hände egentligen. Nu går vi vidare.

lördag 20 juni 2026

Trevlig midsommar

 











Min midsommar i bilder. Gräsklippning, rabarber och njuta av ljuset på natten. Är det den sista midsommar i Hagge? Kan vara så.

fredag 12 juni 2026

Dag 5 i veckan

Fredag! Fotbolls-VM är igång och går på konstiga tider för oss så jag får försöka titta så gott det går. Jag får helt enkelt se när jag är vaken och pigg. Helgen väntar igen och det blir en intetsägande helg för mig. Har gjort av med för mycket pengar så det blir lungt. Tvättstugan ikväll. Ska ge mg på att tvätta mina mc-kläder. Får se om dom blir likadana som innan. Det vr jobbigt att ta ur all kevlar ur kläderna.

Håller på med lite dejting appar just nu. Men tjejerna sitter på så höga hästar så det blir nog svårt att få till det där. Det krävs champagne och bubbel samt golf eller hästintresse. Det efterfrågas en riktigt man (vad är det 2026?) samt att man vågar prata känslor och bjuda på allt men inte tro något. Man ska tåla mycket. Inte många som skriver ut vad som dom kommer med själva. Vad kan du bidra med? Så jag får väl börja leta på andra platser. 

Valår! Vilket jävla skit det är. Folk röstar bara det dom inte vill ha. Inte vad dom verkligen önskar. Så det blir ju hela tiden pajkastning. Blir det verkligen bättre av en röd/grön miljö-skattesörja? Jag kommer aldrig rösta på något parti vänster om Moderaterna det är glasklart. Avundsjuka sossar är jag så trött på. Jag har till och med fått lite hatobjetk inom väsntern och miljörörelsen. Så nu har jag skrivit om politik också.

Varför vill inte kvinnor (framför allt men också den del män) svettas på gym? Nej inte alla förstås men på mitt gym påstår jag att åtminstone 75-80% inte svettas där. Och en annan undran jag har om folk som springer /går på löpbandet. Ofta händer det att personen kliver åt sidan på löpbandet när det går i hög fart. Varför gör dom det? Ja men det kanske är för att vila en stund eller rätta till kläderna men då kommer min fråga. Tillgodoräknar dom det i sitt pass? Varför fuskar ni för er själva på gymmet? Vem förlorar på det? DU! Vem vinner? Ingen!

Ska jag sälja min mc eller inte?

Bokad resa.✅

Varför fungerar inte det för mig att lägga till bilder och text när jag gör inlägg? Ser ju jättekonstigt ut.

Nä nu struntar jag i det här...

söndag 7 juni 2026

Dysfunktionell

Äntligen lite värme. Vi är snart i mitten av Juni. Det går ju så fort. Önskar att November vore imorgon. Av anledningar jag kan komma till i andra inlägg. Värdelösa Maj stormade förbi. Brukar ju vara en favorit månad. Inte i år. Helgen stormade förbi. Gjorde lite av varje. En del kan jag inte nämna. Men firade Nationaldagen på Golfängarna i Sumpan. Körde lite mc ut via Vaxholm och Värmdö till Fjällgatan och köpte lite glass.Har försökt med en dejting app nu. Går inget vidare. Men mina krav är väl alldeles för höga? Har jag för höga krav på min omgivning? Det är en del riktigt dysfunktionella människor i min omgivning. Med arrogans och hyckleri som stör mig mest. En kompis som jag trodde var en vän är så arrogant så jag orkar inte längre. Det har skurit sig ganska rejält nu. Och det blir svårt att reparera. Tiden läker alla sår men det är nu som brukar vara våran tid så detta kan ta väldigt lång tid. Endast ett gemensamt intresse håller trådarna ihop nu. Sen är det flera andra som jag helt enkelt inte orkar med för där är det dysfunktionella av en sådan art att det inte går att fixa till. Det är någonting med Asp som ligger i bakgrunden och det orkar jag inte med. Sen skvallras det så jag blir förbannad över hyckleriet. Som tur är så finns det en solstråle och guldgruva i mitt liv som jag är väldigt engagerad i. En fantastisk människa. Kommer till det när mognad finns. Världen vill inte lyssna, så vad finns att berätta? Höga berg och djupa dalar finns ofta i mitt liv just nu. Men jag är harmonisk så jag klarar mig bra och är inte avundsjuk på andras ”liv”. Alla är inte hemska. Mina närmaste är ändå folk som jag håller kära.





lördag 30 maj 2026

Helg morgon



Lördag morgon. Kaffe och text-tv. Älskar text-tv. Idag är det mycket fotboll på schemat. AIK och CL-final. Blir nog en del öl då. Livet rullar vidare. Var hos tandläkaren i veckan. Svindyrt och det slet upp ett stort hål i min plånbok. Det kommer att göras åtgärder för att förbättra min ekonomi. Har liksom fel utgifter som jag inte utnyttjar. Så det kommer bli bra efter sommaren.  Klarar mig bra men jag har planer för framtiden som jag vill göra. Min balkong/terass börjar snart bli klar. Efter 10 månader. Äntligen. Jag har saknat den många gånger. Men igår smög jag ut där för första gången. 
Min mc-kompis är på bättringsvägen men han funderar över sin framtid med mc. Jag funderar också. Livet är skört. Och jag vill verkligen tillbringa mina sista år i ett bra hälsoläge. 
Det var Sundbybergs dagen i torsdags. Mest val-tält nu när valet närmar sig. Har du bestämt dig? Det blir nog en röd-grön soppa utan dess like. Synd att inte folk förstår det. Vill du ha det du vet eller vill du ha en väldigt osäker framtid? 
Så trött på ”kompisar” med arrogans. Jag går bananas på två kompisar. Får aldrig svar som jag kan förhålla mig till och själva förväntar dom sig glasklara svar direkt. Det tar på mig hårt. Arrogans och hyckleri har jag väldigt svårt för. Jag blir väldigt arg och nästan lite hämndlysten. 
Nu är det över 4 år sedan jag såg min storebror sist. Det slog mig nu. Jag saknar honom inte alls men en tanke får han ibland. Tänk om man kunde vara lite mer öppen med sina känslor och åsikter? Varför har vi inte total yttrandefrihet?



söndag 24 maj 2026

Olyckan

Livet svänger verkligen fort åt olika håll. Lycklig ena sekunden och ser slutat passera i en backspegel på landsbygden utanför Harpsund. Körde mc igår med min bästa vän. I en kurva är olyckan framme och han kör omkull och flyger över motorcykeln ner i taggtråd i en kohage. Såg slutet kort framför ögonen. Ny gick det efter omständigheterna bra. En höft som hoppar ur led och en operation på Eskilstuna sjukhus så verkar han bli återställd. Det var läskigt. Och en sak som min vän frågade efter olyckan är hur jag lyckades lyfta hans motorcykel själv. Jag lyfte en Harley Davidson liggande i gräs själv. Jag minns inte hur det gick till men tydligen gjorde jag det. Orkar inte skriva detaljerat som det gick till. Men jag fick så mycket beröm av polis och räddningstjänsten för min gärning. Och mitt lugn. Chocken kom när jag kom hem. Livet kan verkligen ta slut när som helst. Glöm inte att leva nu!

lördag 23 maj 2026

Lite missnöjd

Vaknar upp en lördag morgon och känner mig inte helt till freds med mig själv. Lördag morgon brukar vara den bästa dagen och tiden för mig. Det är morgonkaffe frukost och morgon-tv. Sitta och scrolla i mobilen. Läsa nyheter och skriva lite på nätet. Mest på X eller Twitter som jag fortfarande säger. Men jag känner mig lite missnöjd med livet och andra människor. Varför förväntar sig folk hela tiden att jag ska skriva eller höra av mig? Varför svarar man inte? Varför erbjuder man sig så sällan? Varför sätter man sig på så höga hästar? Ibland så blir det så enkelt för mig att bara sluta mig själv och bli ännu mer instängd i mig själv. Jag skulle nog behöva träffa lite nya människor i mitt liv. Har börjat med dejtingsajter nu. Men det är ju hopplöst. Vet inte och bryr mig inte hur män beter sig. Varför skulle jag det? Men kvinnor sitter på oerhört höga hästar med en väldigt stor kravbild. Kanske har ni så stora valmöjligheter? I så fall grattis till det. Men ni svarar på inbjudan men sen slutar ni, vad gör jag för fel då? Men jag får strunta i det. Nu blir det en tur med min mc. Och idag fyller den viktigaste personen i mitt liv år. Hipp hipp hurra 🥳