https://open.spotify.com/track/41dDygR3r7e926oGUXfrLt?si=4vSI1NDPRiasSVQT_wU8aA
Tycker den får mig att bara må bra.
https://open.spotify.com/track/41dDygR3r7e926oGUXfrLt?si=4vSI1NDPRiasSVQT_wU8aA
Tycker den får mig att bara må bra.
Min midsommar i bilder. Gräsklippning, rabarber och njuta av ljuset på natten. Är det den sista midsommar i Hagge? Kan vara så.
Fredag! Fotbolls-VM är igång och går på konstiga tider för oss så jag får försöka titta så gott det går. Jag får helt enkelt se när jag är vaken och pigg. Helgen väntar igen och det blir en intetsägande helg för mig. Har gjort av med för mycket pengar så det blir lungt. Tvättstugan ikväll. Ska ge mg på att tvätta mina mc-kläder. Får se om dom blir likadana som innan. Det vr jobbigt att ta ur all kevlar ur kläderna.
Håller på med lite dejting appar just nu. Men tjejerna sitter på så höga hästar så det blir nog svårt att få till det där. Det krävs champagne och bubbel samt golf eller hästintresse. Det efterfrågas en riktigt man (vad är det 2026?) samt att man vågar prata känslor och bjuda på allt men inte tro något. Man ska tåla mycket. Inte många som skriver ut vad som dom kommer med själva. Vad kan du bidra med? Så jag får väl börja leta på andra platser.
Valår! Vilket jävla skit det är. Folk röstar bara det dom inte vill ha. Inte vad dom verkligen önskar. Så det blir ju hela tiden pajkastning. Blir det verkligen bättre av en röd/grön miljö-skattesörja? Jag kommer aldrig rösta på något parti vänster om Moderaterna det är glasklart. Avundsjuka sossar är jag så trött på. Jag har till och med fått lite hatobjetk inom väsntern och miljörörelsen. Så nu har jag skrivit om politik också.
Varför vill inte kvinnor (framför allt men också den del män) svettas på gym? Nej inte alla förstås men på mitt gym påstår jag att åtminstone 75-80% inte svettas där. Och en annan undran jag har om folk som springer /går på löpbandet. Ofta händer det att personen kliver åt sidan på löpbandet när det går i hög fart. Varför gör dom det? Ja men det kanske är för att vila en stund eller rätta till kläderna men då kommer min fråga. Tillgodoräknar dom det i sitt pass? Varför fuskar ni för er själva på gymmet? Vem förlorar på det? DU! Vem vinner? Ingen!
Ska jag sälja min mc eller inte?
Bokad resa.✅
Varför fungerar inte det för mig att lägga till bilder och text när jag gör inlägg? Ser ju jättekonstigt ut.
Nä nu struntar jag i det här...
Livet svänger verkligen fort åt olika håll. Lycklig ena sekunden och ser slutat passera i en backspegel på landsbygden utanför Harpsund. Körde mc igår med min bästa vän. I en kurva är olyckan framme och han kör omkull och flyger över motorcykeln ner i taggtråd i en kohage. Såg slutet kort framför ögonen. Ny gick det efter omständigheterna bra. En höft som hoppar ur led och en operation på Eskilstuna sjukhus så verkar han bli återställd. Det var läskigt. Och en sak som min vän frågade efter olyckan är hur jag lyckades lyfta hans motorcykel själv. Jag lyfte en Harley Davidson liggande i gräs själv. Jag minns inte hur det gick till men tydligen gjorde jag det. Orkar inte skriva detaljerat som det gick till. Men jag fick så mycket beröm av polis och räddningstjänsten för min gärning. Och mitt lugn. Chocken kom när jag kom hem. Livet kan verkligen ta slut när som helst. Glöm inte att leva nu!
Årets första riktiga tur. Två sidor av samma mynt. Det var lite kul men samtidigt nja inte särskilt. Har ju gjort detta förut. Men oj vad vackert Sverige är nu.
Lördag morgon. Morgonkaffe och frukost. Ska ut på årets första riktiga tur med min mc. Ett vägskäl faktiskt. Är det kul så är allt lugnt. Men har hah jag inte känslan så ska jag sälja den. Har funderat en längre tid. Har börjat tröttna lite och jag har ingen som är på samma nivå att åka med. Ingen mc- kompis som jag har fotbollsvänner. Så jag måste utvärdera om det är värt kostnaden. Pengarna behövs till ett annat intresse. Ett kvinnligt intresse.
Det händer äntligen grejer med min terrass/balkong. Blir den klar tills den riktiga värmen kommer?
Har fått en ny ”vän”. Han är stavningsfascist. Jättejobbigt. Och självklart en vänstermänniska. Som tycker att svenskar ska kunna stava ordentligt men inte att invandrare som har bott här i 10 år ska varken behöva prata eller skriva okej. Snart är det val. Vi kommer att krocka för att han liksom alla andra tål inte yttrandefrihet. Detta blir spännande.
En söndag i slutet av April. Inte många vårdagar hittills. Men dom kanske kommer? Min mc är äntligen på verkstad. Kostnaden blir spännande. 3-15000? Men jag går i säljtankar. Börjar tröttna på att åka mc. Vad är egentligen kul just nu? Trött på Dalarna. Trött på fotboll. Trött på en del så kallade vänner. Jag har nog lagt alla ägg i en korg. Undrar om det är bra eller inte? Världen är inte mogen för att höra vad det är. Men snart så orkar jag inte längre. En del förstår men vill inte veta. Det finns några oväntade som vet. Annars är som sagt mycket tråkigt just nu. Men det är som alltid, en del dagar är skit. Och då ska man kanske inte skriva men i så fall ska man inte skriva när man vunnit på lotto heller.
Ännu en vecka har gått i mitt liv. Den här veckan var tråkig och full av motgångar. Min MC funkar inte. Luktar tusenlappar i massor. Min framtand har gått av. Luktar tusenlappar. Nya däck till bilen. Blev tusenlappar. Förkyld och en jobbig hosta i 2 veckor nu.(Covid?) Längtar till en annan plats tillsammans med en annan person. Men jag är inte bitter. Jag bara konstaterar att mitt liv är bra en vecka och mindre bra en annan vecka. Har stora förändringar planerade som ändrar livet så det är spännande.
Storebror kommer inte på släktträffen. Det är inte oväntat. Men han vill alltid bli inbjuden. Vad är det man säger om att göra samma sak flera gånger och förvänta sig ett annat resultat? Jag har sagt adjö.
Varför tycker inte folk om yttrandefrihet? Det är det viktigaste och finaste vi har.
Fredag igen. Livet rullar på och jag känner att jag har hittat lite harmoni och lugn i mitt liv. Det känns liksom bara bra. En del saker kan man inte prata om och andra saker kan man prata om.
Släktträff i Augusti. Kan bli kul. Undrar om alla som blir inbjudna kommer? Tror knappast min storebror vågar/vill komma. Men större överraskningar har ju skett förr. Det finns några väldigt roliga personer i släkten som jag hoppas kommer. Risken är dock stor att jag dyker upp väldigt bakfull. För det kan bli en förfest dagen före för oss som gillar varandra . Vi får se.
Känner lukten av en ny Thailands resa. Kan bli en ny bokning inom en nära framtid. Gillar eller kanske t.o.m. älskar Thailand av flera skäl.
Tänk om man kunde säga allting som man tänker på eller får vara med om?
Lyssnar mycket på Depeche Mode och Roxy Music just nu. Känns lite oväntat med tanke på att jag precis lyssnat väldigt mycket på Rage Against The Machine.
Ser fram emot att träffa en vän (f.d. kompis, ni som förstår vet vad jag pratar om) som jag inte träffat sen i november då Allsvenskan tog slut. Kan bli krystat i början. Men det släpper nog efter ett par öl.
Nu har jag varit singel ett år och det känns bra. När jag har gjort en del jobbiga saker som jag har kvar så kommer det att kännas ännu bättre. Framtiden är oviss men ljus.
Första arbetsdagen efter resan till Thailand. Jag ställer mig bara en enda liten fråga: Vad gör jag här?
Aldrig varit i Thailand tidigare och undrar nu varför. Varför har jag inte åkt hit? Jag har självklart valt andra ställen istället. Svårare än så är det inte. Men nu har jag varit där. 16 dagar blev det. 16 helt magiska dagar. Varenda en av dom. Började med 8 dagar i Ao Nang i Krabi distriktet. Tog sin lilla tid att vänja sig vid värmen. Så att vara så aktiv som jag tänkte att jag skulle vara blev det inte så mycket av med. Men varannan dag så gjorde jag nånting i alla fall. Utflykter till Hong Island och PhiPhi öarna som största enskilda ställen men en del andra småöar kom jag också till. Varit på 4 olika marknader och dom är galet roliga och billiga. Jag har träffat fantastiska människor och ätit fantastisk god mat. Har haft ”turen” att ha möjligheten att prova saker som jag nog inte hade gjort bara på egen hand. Sen hamnade jag i 2 dagar i en liten stad på landsbygden som heter Nong Song Hong I Khon Kaen distriktet. Träffade helt fantastiska människor och fick uppleva det thailändska genuina och lite fattigare livet men med så mycket kärlek och glädje. Blev så härligt mottagen. Sedan flög jag till Bangkok. Wow vilken stad. Påminner för mig lite som när jag kom till New York första gången 1991. Ett myller, ett herrans liv, en levande stor stad som jag verkligen älskar men aldrig skulle vilja bo i. Bangkok har allt. Hittade till och med en park som man kunde viska i. Faktiskt tystare än vad man kan tro. Och vilken mat och shopping. Galet kul att bara gå runt och titta. Jag älskar Thailand. Ska tillbaka. När? Förhoppningsvis i år. När världen är mottaglig för mer om min resa, så kommer det mer. Varför kan inte Sverige vara lite mer thailändskt istället för (fyll i valfritt annat land här)? Före jag åkte var jag lite orolig över min ekonomi. Och så klart att man kan spendera massor. Men med min livsstil så kan jag säga att det är riktigt billigt. Går man på lokala restauranger och shoppar på rätt ställen så blir det billigare. Jag gjorde inte alls av med dom pengarna som jag trodde jag skulle. Jag är ju lite för gammal för vin, kvinnor och sång. En komplett måltid för mig för ungefär 130:-. Och då finns det absolut billigare alternativ. Vissa dagar åt jag för under 100:- för mat och minst en öl.