lördag 27 juni 2026

Dagens låt

 https://open.spotify.com/track/41dDygR3r7e926oGUXfrLt?si=4vSI1NDPRiasSVQT_wU8aA

Tycker den får mig att bara må bra.

Skriver

Skriver massor just nu. Tycker om att skriva. Är ute på Twitter (vägrar säga X) och svingar till höger och vänster. I sportens politikens och alla andra världar. Jag skriver på dejting appar. Jag skriver med folk som knappt svarar. Jag skriver hat och kärlek. Jag utnyttjar min möjlighet att uttrycka mina åsikter. Möts med blandad kompott. Dricker lite alkohol och kreativiteten ökar. Men också avskyn och kärleken. Så trött på vissa i mitt liv. Och andra skulle jag vilja åka 8250 kilometer för att träffa. Och jag skulle vilja åka 8250 kilometer längre bort från andra. 
Dagen är 27 Juni och årets första dopp har gjorts i sjön Haggen. 
Nu ska jag fortsätta att skriva med Erik, Noa, Martin, Jum, Namoi, Bilan, Magda, Nooshi, Jesper och andra som bara har ett alias. Precis som jag själv har i vissa forum. 
Kanske skulle börja skriva en bok? Om att blod är fan så mycket sämre än vatten. Skål från ännu en GT.

fredag 26 juni 2026

Ledin sommar

Fredag kväll och snart spelar Norge mot Frankrike i fotbolls vm. Sitter ute på verandan och dricker öl nummer 3 med någon slags rabarber shot till. Kollar lite moloket på lite dejting appar. Det börjar bli dags för det. När sommaren kommer så blir väl ensamheten lite påtaglig kanske. Jag känner verkligen ingen panik. Jag har ju redan något i mina tankar så jag är lugn i sinnet. Men fan va sommaren är Tomas Ledin. Men i år spelar det ingen roll. Jag lever inte för nuet utan för en framtid som jag just nu längtar efter. Sen sitter jag kanske där och tänker va fan hände egentligen. Nu går vi vidare.

lördag 20 juni 2026

Trevlig midsommar

 











Min midsommar i bilder. Gräsklippning, rabarber och njuta av ljuset på natten. Är det den sista midsommar i Hagge? Kan vara så.

fredag 12 juni 2026

Dag 5 i veckan

Fredag! Fotbolls-VM är igång och går på konstiga tider för oss så jag får försöka titta så gott det går. Jag får helt enkelt se när jag är vaken och pigg. Helgen väntar igen och det blir en intetsägande helg för mig. Har gjort av med för mycket pengar så det blir lungt. Tvättstugan ikväll. Ska ge mg på att tvätta mina mc-kläder. Får se om dom blir likadana som innan. Det vr jobbigt att ta ur all kevlar ur kläderna.

Håller på med lite dejting appar just nu. Men tjejerna sitter på så höga hästar så det blir nog svårt att få till det där. Det krävs champagne och bubbel samt golf eller hästintresse. Det efterfrågas en riktigt man (vad är det 2026?) samt att man vågar prata känslor och bjuda på allt men inte tro något. Man ska tåla mycket. Inte många som skriver ut vad som dom kommer med själva. Vad kan du bidra med? Så jag får väl börja leta på andra platser. 

Valår! Vilket jävla skit det är. Folk röstar bara det dom inte vill ha. Inte vad dom verkligen önskar. Så det blir ju hela tiden pajkastning. Blir det verkligen bättre av en röd/grön miljö-skattesörja? Jag kommer aldrig rösta på något parti vänster om Moderaterna det är glasklart. Avundsjuka sossar är jag så trött på. Jag har till och med fått lite hatobjetk inom väsntern och miljörörelsen. Så nu har jag skrivit om politik också.

Varför vill inte kvinnor (framför allt men också den del män) svettas på gym? Nej inte alla förstås men på mitt gym påstår jag att åtminstone 75-80% inte svettas där. Och en annan undran jag har om folk som springer /går på löpbandet. Ofta händer det att personen kliver åt sidan på löpbandet när det går i hög fart. Varför gör dom det? Ja men det kanske är för att vila en stund eller rätta till kläderna men då kommer min fråga. Tillgodoräknar dom det i sitt pass? Varför fuskar ni för er själva på gymmet? Vem förlorar på det? DU! Vem vinner? Ingen!

Ska jag sälja min mc eller inte?

Bokad resa.✅

Varför fungerar inte det för mig att lägga till bilder och text när jag gör inlägg? Ser ju jättekonstigt ut.

Nä nu struntar jag i det här...

söndag 7 juni 2026

Dysfunktionell

Äntligen lite värme. Vi är snart i mitten av Juni. Det går ju så fort. Önskar att November vore imorgon. Av anledningar jag kan komma till i andra inlägg. Värdelösa Maj stormade förbi. Brukar ju vara en favorit månad. Inte i år. Helgen stormade förbi. Gjorde lite av varje. En del kan jag inte nämna. Men firade Nationaldagen på Golfängarna i Sumpan. Körde lite mc ut via Vaxholm och Värmdö till Fjällgatan och köpte lite glass.Har försökt med en dejting app nu. Går inget vidare. Men mina krav är väl alldeles för höga? Har jag för höga krav på min omgivning? Det är en del riktigt dysfunktionella människor i min omgivning. Med arrogans och hyckleri som stör mig mest. En kompis som jag trodde var en vän är så arrogant så jag orkar inte längre. Det har skurit sig ganska rejält nu. Och det blir svårt att reparera. Tiden läker alla sår men det är nu som brukar vara våran tid så detta kan ta väldigt lång tid. Endast ett gemensamt intresse håller trådarna ihop nu. Sen är det flera andra som jag helt enkelt inte orkar med för där är det dysfunktionella av en sådan art att det inte går att fixa till. Det är någonting med Asp som ligger i bakgrunden och det orkar jag inte med. Sen skvallras det så jag blir förbannad över hyckleriet. Som tur är så finns det en solstråle och guldgruva i mitt liv som jag är väldigt engagerad i. En fantastisk människa. Kommer till det när mognad finns. Världen vill inte lyssna, så vad finns att berätta? Höga berg och djupa dalar finns ofta i mitt liv just nu. Men jag är harmonisk så jag klarar mig bra och är inte avundsjuk på andras ”liv”. Alla är inte hemska. Mina närmaste är ändå folk som jag håller kära.





lördag 30 maj 2026

Helg morgon



Lördag morgon. Kaffe och text-tv. Älskar text-tv. Idag är det mycket fotboll på schemat. AIK och CL-final. Blir nog en del öl då. Livet rullar vidare. Var hos tandläkaren i veckan. Svindyrt och det slet upp ett stort hål i min plånbok. Det kommer att göras åtgärder för att förbättra min ekonomi. Har liksom fel utgifter som jag inte utnyttjar. Så det kommer bli bra efter sommaren.  Klarar mig bra men jag har planer för framtiden som jag vill göra. Min balkong/terass börjar snart bli klar. Efter 10 månader. Äntligen. Jag har saknat den många gånger. Men igår smög jag ut där för första gången. 
Min mc-kompis är på bättringsvägen men han funderar över sin framtid med mc. Jag funderar också. Livet är skört. Och jag vill verkligen tillbringa mina sista år i ett bra hälsoläge. 
Det var Sundbybergs dagen i torsdags. Mest val-tält nu när valet närmar sig. Har du bestämt dig? Det blir nog en röd-grön soppa utan dess like. Synd att inte folk förstår det. Vill du ha det du vet eller vill du ha en väldigt osäker framtid? 
Så trött på ”kompisar” med arrogans. Jag går bananas på två kompisar. Får aldrig svar som jag kan förhålla mig till och själva förväntar dom sig glasklara svar direkt. Det tar på mig hårt. Arrogans och hyckleri har jag väldigt svårt för. Jag blir väldigt arg och nästan lite hämndlysten. 
Nu är det över 4 år sedan jag såg min storebror sist. Det slog mig nu. Jag saknar honom inte alls men en tanke får han ibland. Tänk om man kunde vara lite mer öppen med sina känslor och åsikter? Varför har vi inte total yttrandefrihet?



söndag 24 maj 2026

Olyckan

Livet svänger verkligen fort åt olika håll. Lycklig ena sekunden och ser slutat passera i en backspegel på landsbygden utanför Harpsund. Körde mc igår med min bästa vän. I en kurva är olyckan framme och han kör omkull och flyger över motorcykeln ner i taggtråd i en kohage. Såg slutet kort framför ögonen. Ny gick det efter omständigheterna bra. En höft som hoppar ur led och en operation på Eskilstuna sjukhus så verkar han bli återställd. Det var läskigt. Och en sak som min vän frågade efter olyckan är hur jag lyckades lyfta hans motorcykel själv. Jag lyfte en Harley Davidson liggande i gräs själv. Jag minns inte hur det gick till men tydligen gjorde jag det. Orkar inte skriva detaljerat som det gick till. Men jag fick så mycket beröm av polis och räddningstjänsten för min gärning. Och mitt lugn. Chocken kom när jag kom hem. Livet kan verkligen ta slut när som helst. Glöm inte att leva nu!

lördag 23 maj 2026

Lite missnöjd

Vaknar upp en lördag morgon och känner mig inte helt till freds med mig själv. Lördag morgon brukar vara den bästa dagen och tiden för mig. Det är morgonkaffe frukost och morgon-tv. Sitta och scrolla i mobilen. Läsa nyheter och skriva lite på nätet. Mest på X eller Twitter som jag fortfarande säger. Men jag känner mig lite missnöjd med livet och andra människor. Varför förväntar sig folk hela tiden att jag ska skriva eller höra av mig? Varför svarar man inte? Varför erbjuder man sig så sällan? Varför sätter man sig på så höga hästar? Ibland så blir det så enkelt för mig att bara sluta mig själv och bli ännu mer instängd i mig själv. Jag skulle nog behöva träffa lite nya människor i mitt liv. Har börjat med dejtingsajter nu. Men det är ju hopplöst. Vet inte och bryr mig inte hur män beter sig. Varför skulle jag det? Men kvinnor sitter på oerhört höga hästar med en väldigt stor kravbild. Kanske har ni så stora valmöjligheter? I så fall grattis till det. Men ni svarar på inbjudan men sen slutar ni, vad gör jag för fel då? Men jag får strunta i det. Nu blir det en tur med min mc. Och idag fyller den viktigaste personen i mitt liv år. Hipp hipp hurra 🥳 

söndag 17 maj 2026

The Holdovers

En feel good film. En fin film i ett lågt tempo. Något annorlunda är det du sett tidigare. Sevärd. 

onsdag 13 maj 2026

Nya äventyr

En historia om ändringar av algoritmer gjorde att jag fick feeling och funderingar över mitt nästa äventyr. Så jag köpte flygbiljetter till mitt nästa äventyr. Känner mig väldigt privilegierad och tacksam över att ha möjligheten. Och det känns väldigt skönt att ha något att längta efter. Så även om det är lång tid kvar så går det ändå att tänka på när man har det lite tråkigt eller jobbigt. Så jag är glad idag. Och långhelg på det. Synd att det är så kallt bara.

lördag 9 maj 2026

Första turen

 Årets första riktiga tur. Två sidor av samma mynt. Det var lite kul men samtidigt nja inte särskilt. Har ju gjort detta förut. Men oj vad vackert Sverige är nu.






Några reflektioner












Lördag morgon. Morgonkaffe och frukost. Ska ut på årets första riktiga tur med min mc. Ett vägskäl faktiskt. Är det kul så är allt lugnt. Men har hah jag inte känslan så ska jag sälja den. Har funderat en längre tid. Har börjat tröttna lite och jag har ingen som är på samma nivå att åka med. Ingen mc- kompis som jag har fotbollsvänner. Så jag måste utvärdera om det är värt kostnaden. Pengarna behövs till ett annat intresse. Ett kvinnligt intresse.

Det händer äntligen grejer med min terrass/balkong. Blir den klar tills den riktiga värmen kommer?

Har fått en ny ”vän”. Han är stavningsfascist. Jättejobbigt. Och självklart en vänstermänniska. Som tycker att svenskar ska kunna stava ordentligt men inte att invandrare som har bott här i 10 år ska varken behöva prata eller skriva okej. Snart är det val. Vi kommer att krocka för att han liksom alla andra tål inte yttrandefrihet. Detta blir spännande.

söndag 26 april 2026

Trött söndag

En söndag i slutet av April. Inte många vårdagar hittills. Men dom kanske kommer? Min mc är äntligen på verkstad. Kostnaden blir spännande. 3-15000? Men jag går i säljtankar. Börjar tröttna på att åka mc. Vad är egentligen kul just nu? Trött på Dalarna. Trött på fotboll. Trött på en del så kallade vänner. Jag har nog lagt alla ägg i en korg. Undrar om det är bra eller inte? Världen är inte mogen för att höra vad det är. Men snart så orkar jag inte längre. En del förstår men vill inte veta. Det finns några oväntade som vet. Annars är som sagt mycket tråkigt just nu. Men det är som alltid, en del dagar är skit. Och då ska man kanske inte skriva men i så fall ska man inte skriva när man vunnit på lotto heller.

lördag 18 april 2026

Lördagstanke

Ännu en vecka har gått i mitt liv. Den här veckan var tråkig och full av motgångar. Min MC funkar inte. Luktar tusenlappar i massor. Min framtand har gått av. Luktar tusenlappar. Nya däck till bilen. Blev tusenlappar. Förkyld och en jobbig hosta i 2 veckor nu.(Covid?) Längtar till en annan plats tillsammans med en annan person. Men jag är inte bitter. Jag bara konstaterar att mitt liv är bra en vecka och mindre bra en annan vecka. Har stora förändringar planerade som ändrar livet så det är spännande. 

Storebror kommer inte på släktträffen. Det är inte oväntat. Men han vill alltid bli inbjuden. Vad är det man säger om att göra samma sak flera gånger och förvänta sig ett annat resultat? Jag har sagt adjö.

Varför tycker inte folk om yttrandefrihet? Det är det viktigaste och finaste vi har. 

lördag 11 april 2026

Lördag och sol

En lördag i vårens tecken. Riktigt skönt med den första uteserveringen. Varit krasslig en vecka nu. Tråkigt. Och saknaden efter en viss person börjar bli påtaglig nu. Känner mig lite ensam men det går över i framtiden. Vägen är utstakad men får väl se om det blir som jag önskar nu. Men saknar det gör jag. Så här såg min lördag ut. 





måndag 6 april 2026

AIK

Fotbollspremiär med iskyla och regn. Men det var roligare än på länge. 




fredag 27 mars 2026

Ditt & Datt

Fredag igen. Livet rullar på och jag känner att jag har hittat lite harmoni och lugn i mitt liv. Det känns liksom bara bra. En del saker kan man inte prata om och andra saker kan man prata om.

Släktträff i Augusti. Kan bli kul. Undrar om alla som blir inbjudna kommer? Tror knappast min storebror vågar/vill komma. Men större överraskningar har ju skett förr. Det finns några väldigt roliga personer i släkten som jag hoppas kommer. Risken är dock stor att jag dyker upp väldigt bakfull. För det kan bli en förfest dagen före för oss som gillar varandra . Vi får se.

Känner lukten av en ny Thailands resa. Kan bli en ny bokning inom en nära framtid. Gillar eller kanske t.o.m. älskar Thailand av flera skäl.

Tänk om man kunde säga allting som man tänker på eller får vara med om?

Lyssnar mycket på Depeche Mode och Roxy Music just nu. Känns lite oväntat med tanke på att jag precis lyssnat väldigt mycket på Rage Against The Machine.

Ser fram emot att träffa en vän (f.d. kompis, ni som förstår vet vad jag pratar om) som jag inte träffat sen i november då Allsvenskan tog slut. Kan bli krystat i början. Men det släpper nog efter ett par öl.

Nu har jag varit singel ett år och det känns bra. När jag har gjort en del jobbiga saker som jag har kvar så kommer det att kännas ännu bättre. Framtiden är oviss men ljus.

lördag 21 mars 2026

Thailand 7

 





En tanke eller två

- jag behöver inte veta allting. Det var en mening som innehöll så mycket. Och jag förstod nog allting. Sitter i min soffa och lyssnar på musik och dricker en GT. Tänker igenom allt runtomkring mig. Det är nära mellan total lycka och lätt depression. Men ska jag gnälla? Har jag rätten att gnälla? Absolut inte. Jag ska vara lycklig över allt jag gjort och gör och kommer att göra. Få är förunnade att få vara med om allt jag har gjort och upplevt. All min bekantskap är inte ens nära. Hälften av dom lever inte ens. Så jag är oerhört tacksam och nöjd över det mesta som jag förtar mig. Nu finns det massor av lycka hos mig. En del väldigt långt bort men det mår jag nog bara bra av. Låter det som om jag svamlar?
- jag behöver inte veta allting.
Det finns saker som man inte kan dela med någon. Så då får man lov att skriva för framtiden. Då får man veta allting vare sig man vill eller inte.
Har fått en ny vän som jag kan prata med. Som lever lite som jag har gjort. Som sitter fast men stannar kvar av egna skäl. Lite mer pragmatisk än vad jag är eller var. Ändå mycket trevligt att människan hör av sig. Och hjälper mig på traven med saker jag inte kan. Den här resan har bara börjat. Har ingen aning om vart den slutar.

måndag 16 mars 2026

Efter

Första arbetsdagen efter resan till Thailand. Jag ställer mig bara en enda liten fråga: Vad gör jag här?

lördag 14 mars 2026

Thailand 6

 




Thailand 5

 






Thailand första gången

Aldrig varit i Thailand tidigare och undrar nu varför. Varför har jag inte åkt hit? Jag har självklart valt andra ställen istället. Svårare än så är det inte. Men nu har jag varit där. 16 dagar blev det. 16 helt magiska dagar. Varenda en av dom. Började med 8 dagar i Ao Nang i Krabi distriktet. Tog sin lilla tid att vänja sig vid värmen. Så att vara så aktiv som jag tänkte att jag skulle vara blev det inte så mycket av med. Men varannan dag så gjorde jag nånting i alla fall. Utflykter till Hong Island och PhiPhi öarna som största enskilda ställen men en del andra småöar kom jag också till. Varit på 4 olika marknader och dom är galet roliga och billiga. Jag har träffat fantastiska människor och ätit fantastisk god mat. Har haft ”turen” att ha möjligheten att prova saker som jag nog inte hade gjort bara på egen hand. Sen hamnade jag i 2 dagar i en liten stad på landsbygden som heter Nong Song Hong I Khon Kaen distriktet. Träffade helt fantastiska människor och fick uppleva det thailändska genuina och lite fattigare livet men med så mycket kärlek och glädje. Blev så härligt mottagen. Sedan flög jag till Bangkok. Wow vilken stad. Påminner för mig lite som när jag kom till New York första gången 1991. Ett myller, ett herrans liv, en levande stor stad som jag verkligen älskar men aldrig skulle vilja bo i. Bangkok har allt. Hittade till och med en park som man kunde viska i. Faktiskt tystare än vad man kan tro. Och vilken mat och shopping. Galet kul att bara gå runt och titta. Jag älskar Thailand. Ska tillbaka. När? Förhoppningsvis i år. När världen är mottaglig för mer om min resa, så kommer det mer. Varför kan inte Sverige vara lite mer thailändskt istället för (fyll i valfritt annat land här)? Före jag åkte var jag lite orolig över min ekonomi. Och så klart att man kan spendera massor. Men med min livsstil så kan jag säga att det är riktigt billigt. Går man på lokala restauranger och shoppar på rätt ställen så blir det billigare. Jag gjorde inte alls av med dom pengarna som jag trodde jag skulle. Jag är ju lite för gammal för vin, kvinnor och sång. En komplett måltid för mig för ungefär 130:-. Och då finns det absolut billigare alternativ. Vissa dagar åt jag för under 100:- för mat och minst en öl.