tisdag 10 december 2019

Till Jonas Gardell

https://www.expressen.se/kultur/jonas-gardell/baste-jimmie-du-far-garna-svara-pa-detta-brev/

Hej Jonas!
Jag har aldrig röstat på SD och vet inte om jag någonsin kommer göra det.

Jag har läst ditt öppna brev till Jimmie Åkesson och tycker du har rätt på många punkter.
Jag som är -60 talist kommer ihåg allt (det mesta) som inte var bra förr.
Kravallerna i Kungsan, skinhead som sparkade på det mesta, alla stackars utsatta minoriteter.
Jag kommer ihåg att det var ett annat Sverige förr i tiden.
Vare sig du pratar om -90 eller -80 talet.
När SD bildades ur olika hemska rörelser så hatades dom lika mycket av den stora massan
som folk hatar hur det har blivit idag.
Det är ju i stort sett samma människor som är förbannade som då.
Skillnaden är vilka hatet riktar sig mot idag.

Bara för att vi inte tyckte om BSS då betyder inte att vi gillar BSS (läs SD om du vill) nu!
Men du är snett på det om du tror att dom flesta gillar Jimmie eller SD.
Det är ju en proteströrelse mot 7-klövern samt mot alla som inte ser vad som händer idag!
Inte att det var bättre förr.

Du skriver ju brevet till alla som röstar, inte till Jimmie!
Du skriver ju till mig!
När jag säger att det var bättre förr så var det inte bättre men annorlunda!
Vad du än säger så var rädslan eller otryggheten på ett annat sätt.
Säger inte att du inte var rädd eller otrygg på -90 talet men DU om någon bör
förstå vad som händer i Biskopsgården eller i Husby!
Media och etablissemanget är inte på dom räddas sida den här gången!
Minst av allt politikerna.

Jag har en vän som bor granne med Rosengård.
Hennes barn har flera gånger fått välja på att behålla mobiltelefonen eller jackan
på väg till skolan när dom blivit rånade.
När media eller politiker (ni på den andra sidan) inte vill kännas vid problemen
som du själv varit med om så blir folk desperata.

Hur blev SD så stora?
Först tog dom röster från höger sen från mitten och sen från vänster.
Varför då? För att folk inte litar på 7-klövern.
Ni (du) förstår inte att folk struntar väl i SD.
Dom vill ha något som dom TROR kan fixa detta.
Jag tror att dom flesta SD sympatisörer byter parti jättelätt om dom kan.

När tomtar (förlåt det hårda ordvalet) som Magnus Betnér går ut
och säger att alla som röstar på SD är nazister.
Tror du att folk tänker att då ska man minsann rösta på S istället?
Du om någon bör väl förstå att folk inte vill ha SD.
Dom vill ha ordning och reda.
Folk vill inte vara rädda för då lyssnar/röstar dom på SD.
Detta är exakt samma sak som fick folk att välja Trump.

Ditt brev är som sagt inte till Jimmie utan det är till oss väljare.
Du slänger nog bensin på brasan bara.
Vill du ha bort SD?
Ta då tillbaka alla frågor om trygghet och välfärd till 7-klövern som inte vågar
på grund av rädslan av att trampa en del på tårna.
Vi kan inte sjunga We shall overcome längre!

Kom gärna ut i orten och kolla om du och Mark är lika säkra som i Gamla Stan på -90 talet!
Jag har sett/läst en hel del av det du skrivit och jag blir ofta ledsen över hur du och Mark har behandlats genom åren.

Nej det var inte bättre förr men vi trodde att det skulle bli bättre nu!

Hoppas du liksom mina vänner i Rosengård kan känna sig lite säkrare inom en snar framtid.

Må gott Jonas!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!