torsdag 3 juni 2021

Din vän

Harry vår hund är drygt 6 år gammal och har haft ett svårt liv hela tiden. Det är en ständig kamp mot hälsan.
Det är artrosen och allergin som är värst. Men vad vet jag?
Harry kanske tycker något helt annat? 
Försäkringsbolaget kanske tycker något annat?
Vi har varit 50 gånger plus hos olika veterinärer.
Så jag överdriver nog inte.
Men nu börjar vi närma oss vägs ände.
För vi orkar nog inte mer snart.
Nu börjar vi se på Harry att hans livsglädje har minskat lite.
Det är inte samma glädje för allt och alla nu.

Men när ska man låta han somna in?
Om det vore cancer eller annat så vore det lätt på ett sätt.
Men nu är det mer svårdefinierat.
När orkar Harry inte mer?
Vi måste ju tänka vad han vill först och inte stilla vårt eget ego. Så det är inte lätt.
Men jag tror att om han inte svarar på den här medicinen så är det nog slut.
Och det anser jag är mest djurvänligt.
För har jag ett djur så måste jag tänka på det först.

Även om tårarna kommer att flöda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!