torsdag 7 april 2022

Lägesrapport

Lite omotiverad just nu. Men jag tycker fortfarande mycket på Twitter. Det är så många knäppisar därute som tyvärr många lyssnar på och det är verkligen höger/vänster numera i det mesta där det diskuteras saker. Jag försöker hålla mig till sakfrågorna och bryr mig inte så mycket när folk sätter en stämpel på mig. Jag blev ju Kristdemokrat i valkompassen och det vill jag ju inte vara. Valet närmar sig och sossarna kommer ju att vinna igen. Och Sverige kommer se likadant ut 2022 som det kommer att göra 2026 eller något sånt. Den förändring som gått igenom vårt land får vi aldrig tillbaka ens om vi vill det. Det kommer nog inte ske något förrän det kommer en generation som vill det. Pandemin gjorde väl en liten förändring men bara att vi kommer att bli mer och mer segregerade och då menar jag inte bara hur vi bor eller var. Fattiga och rika kommer det att bli en ännu större klyfta emellan, för skatter eller bidrag kommer aldrig lösa det. Jag kommer under min livstid bara se förändringar som är negativa tror jag. Men jag har ju haft fel förr och hoppas väl lite på det igen.

Undrar om vi sitter på kontoret om t.ex. 1 år och ser att Ukraina kriget fortfarande håller på?

Årsdagen av Drottninggatan attacken var häromdan. Då cyklade jag ironiskt nog Dödens Väg utanför La Paz i Bolivia. En av dom starkaste reseupplevelser jag har haft. En fantastisk nerförsbacke genom flera klimatzoner. Så när jag upprymd skulle berätta för dom därhemma så blev det en klump i halsen när jag fick höra om det som hade hänt i Stockholm.

Häcken - AIK 4 -2 hur kul var det? Som tur var jag full som en kastrull då av 2 Euro vodka. Bara inte d.o. vinner Allsvenskan 2022!

Jag ska få ny chef. Yipeeee. Hoppas på en som bryr sig och inte hatar män. Min nuvarande hatar patriarkatet och är själv matriarkatet. Härligt va?   

Synd att jag inte orkar skriva mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!