lördag 30 september 2023

Nostalgi minne




Kommer ihåg kvällen ganska väl.
Det hade varit skriverier i alla tidningar om hur hemskt det var och att den skulle visas ocensurerad. Helt oklippt. Jag kollade upp varje dag när biljetterna skulle släppas och när jag fick tag i en biljett så blev jag överlycklig. Hittade aldrig någon som ville följa med. Hörde sen att en klasskompis satt på en annan plats i salongen. En kvart före föreställningen så va stämningen elektrisk och det ropades lite icke-rumsrena ord mellan lite grupper i salongen. På Palladium biografen på Kungsgatan i Stockholm klockan 19.00. Jag satt på bänkrad 2. Men det gjorde absolut ingenting. När Barry De Vorzon’s musik startade så gick jag en enorm gåshud. Det blev knäpptyst i salongen. Och jag fick bevittna den svenska premiären av… The Warrior




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!