fredag 1 mars 2024

Gamla stofiler

Vaknade idag av att det är fredag. På väg till jobbet fick jag lite fredags-känsla och allt kändes frid och fröjd. Sen mötte jag mina arbetskollegor och där förstördes den dagen. Vilka neandertalare till dinosaurier jag jobbar med. Gamla jävla gubbjävlar till bittra poliser som inte längre får gå med batong och domdera över folk. Trötta poliser sm flyttats från gatan till skrivbordet. Som efter alldeles för många år är kvar inom kåren. "Kåren" - vilket jävla skitord. Kårkänsla a´la socialdemokrati. Det är bra när det passar oss. Vräker sig med fina ord som " jobba som ett lag" och annat. Det är vi närjag behöver hjälp men du när du behöver hjälp. Skicka order hit och dit. Och så fort jag har en åsikt som inte passar med "kåren" så är det fel. Jag får till exempel inte ha olämpliga åsikter om vår organisation till utomstående. Det passar sig inte. Tyvärr har dessa två herrar alldeles för mycket makt på grund av att ledningen här är ointresserade av att veta eller lära sig vad som egentligen händer här på vår arbetsplats

Jag kan säga så här mycket att våra skattepengar bryr dom sig om när andra gör av med pengarna men när dom själva gör det så är det bara "kåranda" samt bra för verksamheten. Det är som en brunn med obegränsat med pengar när det gäller dom själva. Men jag ska stöpas i samma ram och det vägrar jag göras. Då får dom skicka mig härifrån. Jag ska inte bli en trött elak bitter gammal gubbe som gör saker som passar bara mig. Den ena dinosauriern slutar inom kort men han har givit sig tusan att ställa till med så mycket oreda som det går. Jag kommer att få sota för det men det får jag ta. Jag får börja om från noll när han slutar. 

Det är ju så synd eftersom jag trivs så bra.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!