onsdag 31 augusti 2011

Tonårsbråk och annat.....

Och så börjar dom ge upp i Robinson för att dom tycker det är jobbigt!
Hur kan man ha missat det vid ansökningen?
Har man totalmissat alla år av tidigare program?
Bra Paolo att du mer eller indre skäller ut tjejen.
Lite töntigt med fängelsegrejen för killarna.
**********
Avgå Syrien!
**********
Undrar om jag blir kollad på jobbet när jag bloggar och mailar?
Det är en som fått sparken här.
Misstänker att det beror på mailtrafik samt datatrafik.
**********
Hade ett enormt bråk igår med min tonårsdotter.
Fattar inte att man kan bita den hand som föder en så hårt!
Blev riktigt ledsen eftersom jag och min sambo har skämt bort henne med allt hon har önskat hela tiden.
Men det är väl så,att man är aldrig nöjd utan bara kräver mer och mer.
Ung-jävlar helt enkelt!
Va verkligen jag likadan?
Vägrar tro det!
**********
Körde ett hårt pass på spinning cykeln igår!
Svettas lika mycket efter 2 minuter som efter  45.Varför är det så?
Och varför sitter vissa och läser en bok samtidigt som dom cyklar?
Dom kör ju inte i ett rusningstenpo heller. Tror dom ärligt att detta ger dom motion?
Varför inte köra seriöst i 15 minuter istället för att göra det oseriöst i 30!
***********
Nu något kontroversiellt och svårdiskuterat i Sverige.
Tydligen så önskar delar av den muslimska delen av Sverige
att det blir helgdagar på deras högtider.
Jag som ateist tycker det är hemskt att vi firar saker som jag inte står bakom redan nu.
Jag tycker det är skönt att vara ledig från jobbet men  struntar helt i varför jag är ledig.
Men jag förstår ju vad våra lediga dagar  kommer ifrån och bygger på.
Sverige är i grund och botten ett kristet land i mina ögon.
Och ska alla ha in sina helgdagar så blir det pannkaka och konfliker i massor tror jag!
Jag är av det tänket att jag tar seden dit jag kommer och då blir allt så enkelt eller?
Jag är en stor vän av det fria ordet och lyssnar självklart på alla och dömer ingen för sina åsikter.
Kanske t.o.m ändrar mig om jag blir övertygad om det rätta.
Men jag tycker att religion är skit och kommer alltid tycka det.
Krig kommer av religion...........hatar krig alltså......
Man blir alltid (snudd på ) kallad för rasist så fort ett "hett " ämne som rör invandring tas upp.
Varför vågar vi inte ta debatten? Det blir ju värre om vi sopar allt under mattan!
Ämnet kommer säkert komma upp många gånger på denna bloggen....
............seeya........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!