onsdag 9 juli 2014

Bitter?

Jag är inte bitter!
Eller förresten det är såklart jag är.

Att fylla år!
Är en hemsk sak för mig.
Inte att bli äldre,det skiter jag i.
Har alltid och kommer alltid att bete mig
som den barnsliga kille jag alltid känt mig som. Jag trivs ju med det och kan inget annat. År tittar jag inte på hos andra heller. Kanske är jag gubbsjuk? Vill vara ung! Att inte åldras med värdighet. En gubbe ska väl inte göra bomben i poolen på sin 50-årsdag? Det skiter jag i! Jag är jag. Så åldersnoja har jag fan inte. Det finns dom som säger att jag har haft kriser. Kanske det men det är nog andra kriser än ålder. Det bör det kanske funderas på. 
Men själva firandet.
Jag är nu i USA på min födelsedag. Och jag förstår att det är långt bort. Men min närmaste familj kan väl göra annat än att skicka meddelande på Facebook! Min farsan har skckat mail på min 50-årsdag! Är jag bitter? Min storebror på facebook! Är jag bitter? Ja! Jag är bitter och besviken! Och jag kanske reagerar alldeles fel. Men sån är jag. En barnsligt bitter 50 åring. Jag har ju aldrig blivit firad som jag skulle vilja. Med lite överraskningar! Ni kan väl i alla fall ringa!

Jag fyller år mitt i sommaren och begär
kanske alldeles för mycket? Och kanske bör vara mer ödmjuk? Men fyller du mitt i sommaren kanske du förstår hur det alltid har varit? Jag är inte bitter! Jo bitter och lite ledsen. Jag fyller 50 idag! Grattis på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!