onsdag 6 juli 2016

Dan Eliasson

Finns det någon som gillar vår högsta polischef?
Jag har läst lite om honom på sistone.
Det är gott om kritik mot honom.
Också väldigt många poliser verkar ogilla honom.
När så många visar missnöje mot sin chef bör
då inte Dan´s chef reagera på det?
Bör inte dom ta ett samtal med honom om förtroende?
Skulle en vanlig chef bli utsatt för så mycket missnöje så reagerar ju någon.
Oftast i alla fall.
Men i landet Sverige så sitter makten säkert på sina stolar.
Inte undra på att det blir missnöje och till slut att folk gör det yttersta
och går till den motsatta sidan.
Så nu när vår polischef går ut och säger att om SD vinner valet så avgår jag!
Är det ett hot? Löfte?
Hur ska jag som väljare, medborgare och en vanlig person som gillar poliser
reagera på detta?
Ska jag få en polis som är politisk?
Vad slutar det med?
När du ringer 112 så ska du säga vilka du röstar på?
Jimmy Åkesson får ingen hjälp men Fridolin får det?
Jag kräver att myndigheter är opartiska.

Vilken hönsgård jag lever i.
Demokratin kan vi inte rubba på.
Inte ens om en sån som Jimmy Åkesson ligger för döden.

Att folk får ha vänsteråsikter utan att folk reagerar är fel.
Jag vill verkligen inte skydda någon.
Men alla ska behandlas likadant.
Jag vet att Jimmy inte vill det men den debatten får vi ta
om vi ens behöver det.
************
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!