fredag 2 mars 2018

CSN Christer och annat

Fredag snö lite kallt och lite sol med betoning på lite.
Harry börjar bli så där kill-brunstig.
Alla tjejer är intressanta ja även en och annan kastrerad hane är ok.
Min sambo drog ledbandet så nu är hon stillasittande lång tid framöver.
Jag och Harry är som ler och långhalm just nu.
Jag går ut med Harry typ 5 gånger om dagen.
Det kan vara lite tråkigt men också som en bal på slottet helt underbart.
Finns mycket utrymme för att tänka.
Och tänker det gör jag massor.
En del mörker och en del ljust.

Såg en dokumentär på SVT-play om Christer Pettersson.
Jag har alltid hävdat att han inte var gärningsmannen.
Har sagt det från dag 1 när hans namn kom på tal.
Skönt att få rätt där.
Håller också på med en mega lång dokumentär på You Tube om Palme mordet.

https://www.youtube.com/watch?v=-TPeOm3MRKY&index=28&list=WL&t=3304s

Den ä grymt bra.
Värd att se.
Att Christer ens skulle bli misstänkt är nästan en skandal.
Har faktiskt en gång i tiden blivit uppkallad till polishuset för att titta på bilder.
Jag tyckte då att jag hade full koll på vem jag hade sett.
Den killen såg jag under flera minuter så jag trodde jag var super säker.
Men polisen sa bara att jag är inte ens nära på rätt kille.
Jag tror än idag att jag pekade ut en annan polis.
Vill säga att det är otroligt svårt att komma ihåg en människas utseende.
Efter att ha sett dessa dokumentärer så är min tvivlan på Lisbeth Palme total.
Hon pekar ut helt fel person.

Kommer detta kunna ske igen i Sverige?
Absolut!

CSN får kritik i media för höga förseningsavgifter.
Studenter står och säger att det är fel att "råna" studenter.
Men backa bandet och tänk efter lite här.
Du har lånat pengar av en annan människa.
Du blir ombedd att betala tillbaka och du  skiter i det.
Men det är du som blir sur när dom vill ha mer pengar nu!
Vems är felet i första hand?
Varför kan inte folk ha lite självinsikt?
Rannsaka sig själva!
Det är inte synd om studenter punkt!

Om jag skiter i mina p-böter är det synd om mig då?
Nej det är det inte!

I det skitnödiga Sverige får bara rätt personer tycka rätt saker eller ha extrema åsikter.
Kan vi inte en gång för alla lyssna på vad som sägs istället för vem som säger det?
Om Jimmie eller Löfvén säger samma sak så ska väl det tas på samma sätt?

PK-eliten massmedia och etablissemanget kan väl inte ha ensam rätt på åsikter?
Bagdad-Magda säger saker om tiggare som är sagda sen lång tid tillbaka.
Men nu reagerar bara MP.
Och nu är det rumsrent att prata om tiggare.

Kom ni ihåg när skinheads kidnappade den svenska flaggan och
ingen vågade vifta med flaggan under en tid.
Nu är det godkänt av eliten.
Är det så konstigt att SD växte fram?
Nu kan väl SD läggas ner för deras åsikter finns ju på andra håll?

Ha nu en trevlig helg och betala dina räkningar i tid.
Så slipper du bli sur på andra som vill ha tillbaka sina pengar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!