torsdag 25 oktober 2018

Fondueboden

Har du varit här?
Fondueboden på Vanadisvägen i Stockholm
Jag har inte ätit fondue på flera år.
Vi gick dit ett gäng på 4 personer och tänkte oss en härlig kväll.
Det finns 3 olika sorters fondue här.
Ost, Fisk/Skaldjur samt kött.
Nu ville vi ju äta olika rätter men det gick inte.
Max 2 olika rätter på bordet.
Då blev en i vårt sällskap lite irriterad med en gång.
När samma människa försökte beställa öl efter öl som inte fanns
så var ribban satt på fel nivå direkt.
Nu hade vi trevligt i alla fall.
Såserna var det som var något att sätta högt betyg på.
Annars så bygger ju den här grejen på att sitta och hålla på lite i ett glatt sällskap.
Mat upplevelsen är minst sagt begränsad
Du doppar lite saker i en gryta och doppar i en sås.
En del älskar säkert detta.
Mysig lokal men oerhört varmt av alla grytor samt alla levande ljus.
Går många hit på sommaren?
Det var kul att prova på men det kommer dröja innan jag går hit igen.
Sen tycker jag att personalen är där för oss.
Vi ska inte behöva vinka varenda gång vi behöver hjälp.
Det är trevligt när personalen någon gång kommer fram och frågar om allt är ok.
Betyget blir 3 av 5 för att jag hade en trevlig kväll med dom jag gick dit med.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!