torsdag 18 oktober 2018

Ögonkontakt

Var det bättre förr?
En ständig fråga som aldrig får bara ett svar.
Jag kan dock konstatera att det var annorlunda förr.
Säkrare?

Ta bara en sådan sak som ögonkontakt.
Jag är en "ögon" människa.
Ögonen säger så himla mycket om en människas tillstånd.
Mina ögon ljuger aldrig säger min dotter.
Jag kan inte ljuga med blicken.
Det räcker med att se mig i ögonen så vet du vad jag tycker.
Det stämmer ju inte alltid utan misstolkas ibland/ofta.

Men jag älskar att se folk i ögonen.
Jag flirtar,lyssnar,tänker,tycker,reagerar och agerar med ögonen.
Men numera får jag inga blickar tillbaka.
Utom från testosteron fyllda arga män som sätter blicken mig och
berättar hur mycket anabola dom tagit på gymmet.
Inga kvinnor har blicken rakt fram.
Det är gam-nacke eller telefonblick hela tiden.
Vågar dom inte?
Vill dom inte?
Det är omöjligt att fånga en kvinnas blick idag.
Jag delade med mig av min glädje och fick glädje av kvinnors blickar förr.
Ser jag ut som en psykopat?
Säger min blick att dig ska jag våldta?
Vi pratar massor med ögon i samhället och visar omtanke m.m.
Varför har vi slutat att titta på varandra?

Jag saknar en blick från dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!