fredag 30 november 2018

Inte mycket kärlek

Stefan Löfvén!
Det är inte så mycket kärlek där inte.
Det blir ju S som bildar regering med Annie ( som får fyra krav genomförda och
en godisklubba för gott uppförande)
Vad får Jan Björklund? Får han vara med?

Själv har jag inte mycket kärlek över till mina kollegor här på jobbet.
Jag saknar verkligen bra jobbar kompisar.
Som jag hade på Nycomed, Ericsson eller Collectum, Åhlens, Karamellgrossisten
Eller på Haga Taxi eller Westmans.
Jag har haft bra kompisar på alla mina tidigare jobb.
Nu jobbar jag statligt för första gången.
Undrar om det betyder något?
95 % av alla här är rena tomtarna som skulle behöva få sparken och se hur arbetslivet
är på riktigt där ute.
Det är pålästa besserwissers som googlar en världsbild i massor här.
Ordpoliser som tycker det är superviktigt att använda rätt ord istället för att
fatta poängen.
Vi har tydligen någon slags spirit här på vår arbetsplats.
Ingen vet vad det innebär och det är en slags anstalt eller förvar om du vill.
Jag trivs bra med min roll här men jag har ingen som helst kärlek
över till mina kollegor.
Kollegor som jag aldrig i livet skulle umgås med på fritiden.
Så här är inte mycket kärlek.

Ge mig vilken regering som helst!
Jag vill ha sakpolitik nu!
Släpp fram Jonas Sjöstedt så det händer något!
Vadsom helst




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!