onsdag 12 juni 2019

England Juni-19

Åkte till England för en kortare semester längs den syd/västra kusten.
Har aldrig rest utanför London i mitt liv förrutom en språkresa när jag var 12 till Ramsgate.

Vi tog flyget till Gatwick Airport.
(tack Trump för att du var där samtidigt och såg till att luftrummet stängdes så att det tog
3 timmar och 40 minuter till London)
Sen tåget ner till Brighton & Hove.
Mysig lite flummig stad nere vid havet.
Man skulle kunna tillbringa en weekend bara i Brighton.
Sen hyrde vi bil på Avis/Budget nere vid marinan och åkte mot en liten stad som heter Falmouth.
Efter lite GPS -krångel (nästa resa blir det bara Google maps i telefonen,mycket bättre)
kom vi fram till en liten stad vid havet som är ur mysig.
Vårt hotell låg mitt i hamnen och frukostutsikten är magisk där man kan sitta ute på en
stor balkong om man vill.
Personalen på hotellet som heter Chain Locker är hur trevliga som helst.
Dit ska jag igen punkt slut!
Nästa dag tog vi bilen och åkte runt på sydkusten och bara njöt av den engelska landsbyggden.
Det finns så ycket vackert att se där och människorna är fantastiska.
Jag känner en sådan värme över människorna som jag inte känner i Sverige just nu.

Vi åkte dag 4 vidare till Bournemouth som jag också kan tänka mig att åka till igen.
Sen tillbaka till Brighton dag 5.
Kommer lite bilder på resan här och där.


























Brighton!
Var det här Thatcher bodde när bomben smällde som IRA tog på sig?

























Brighton strandpromenaden





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!