torsdag 22 augusti 2019

Once upon a time in Hollywood

Var och kollade in Tarantino´s nya filmalster.
Den gjorde inte mig besviken.
Det var nog hans bästa sedan Jackie Brown tycker jag.
Har inte tyckt att hans western/krigsfilmer har varit lysande.

DiCaprio och Pitt är ju jättebra i sina roller.
Men framför allt kvinnorna gör suveräna rollfigurer i filmen.
Allihop!
Sen älskar jag kläderna och miljöerna i filmen.
Historien/manuset är också kanonbra och när man tror att man vet
vad som ska hända så blir det verkligen inte så.
Slutet är bra och en sak som är jättebra är hunden!
Den får det största pluset i historien.

Jag kommer absolut att se den här filmen igen.
Frågan är hur många gånger.

Jag ger den en stark 4:a i betyg
Snudd på 5!

Se den!

p.s varför kan inte folk hålla käften på bio? pratar du under bion?
      Sluta med det på en gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!