tisdag 22 oktober 2019

Årets kollega

På mitt jobb har vi varje år något som kallas "Årets kollega".
Det är (tydligen) någon som når upp till vissa kriterier som får denna "plakett".
Det finns en tavla med vinnarna genom åren.

Det börjar med en röstning där alla kan lägga en röst på den medarbetare
som man anser har gjort det bra ska vinna.
Men det räcker inte med en röst.
För sedan ska ledningsgruppen tillsammans med dom förra vinnarna
komma fram till en lämplig kandidat som vinnare.
Så det räcker alltså inte med flest röster.
Vad tycker du om det?
Jag tror att det inte får vara någon som inte är tillräckligt PK.

Nu är det så att på tavlan inför detta års vinnare så är det någon
som har hängt en lapp med mitt namn på.
Det var inte jag som vann men jag tycker det var lite gulligt att någon
ville att alla ska veta att den människan tycker att jag ska vinna.

Så jag lekte med tanken att jag skulle vinna.
Jag som har svårt att framhäva en individ i ett lagarbete.
Man skulle ju inte kunna vinna om det inte vore för folket runt omkring.
Eller det kanske man kan här och priset kanske inte är något
för att framhäva någon utan att sporra att fortsätta göra skillnad för alla andra?
Vad vet jag?
Jag har dock svårt för titlar som Årets kollega.
Luktar lite för mycket Mcdonalds för mig.

Men jag är inte PK nog för det priset så vi kan sluta där.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!