söndag 21 november 2021

Mooncake

Var på restaurang MoonCake på Bergsgatan i Stockholm.
Jag börjar med att säga att vår huvudstad har väldigt mycket bra restauranger nu för tiden.
Dom finns överallt.
Vi är en grupp som gillar att gå ut och äta.
Så vi väljer en ny restaurang varje gång som ingen har varit på tidigare.
Vi går ut ungefär en gång i månaden och ännu har vi inte slut på ställen vi vill gå på.
Hållt på i 8 år nu. Ja förrutom under pandemin.

MoonCake är ett bra ställe. Mycket trevlig personal. Mysig lokal.
Och en riktigt bra meny. Nu råkade den japanska ölen vara slut (trist).
Jag åt skaldjursspett och det var en blandad smak på dom.
En del smakade ingenting. Så nja lite missnöjd är jag.
Mina vänner var riktigt nöjda med sin mat.
Men det är så synd att när man tror man hittat en pärla så blir det lite nja.
Som jag sa tidigare så har vår stad alldeles för mycket bra matställen.
Så tyvärr så kommer jag nog inte tillbaka hit igen.
Lite synd faktiskt.

Men prova gärna själv.
Den får 3 i betyg






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!