tisdag 14 november 2023

Mitt arbete

Är på introduktion för nyanställda.
Ungefär 100 personer i lokalen.
Tror att det är runt 10 män. Max!
Väldigt många unga människor.
Det här yrket föryngras massor just nu.
Undrar om det är bra eller dåligt att mitt yrke håller på att tas över av selfie älskande narcissism?
Är detta framtiden för ett yrke som är så oerhört viktigt för samhälle, trygghet och demokratin?
Hur ser vårt land ut om 15-20 år?
Antagligen så går det ok för Sverige för så här har det alltid varit. Visst är det så?
Men när man blir lite äldre så tänker man på det som varit.
Kanske blir man skrämd över det som komma skall?
En sak som jag undrar är hur man kan tänka på eller vilja skaffa barn som den här världen ser ut?

Men livet går vidare…
Även inom polisen.

Dag1 av introduktionen.
En jättestor gäspning för oss som inte orkar med floskler i mängder. Orkar inte höra mer om värdegrunden som alla ska slänga sig med nu. Polisen är så livrädd över att inte vara 101% PK tycker jag. Jag vilade ögonen i stort sett hela förmiddagen. Längtar till något som gör mig engagerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!