söndag 6 maj 2012

SEB och Hockey WM

Hockey WM ´s priser är fantastiskt bra uträknade.
Vem tänkte där egentligen?
Jag skulle mycket väl kuna tänka mig se Ryssland-Norge eller
Danmark mot Italien bara för att få in lite WM atmosfär.
Men att betala 300:- för det?
Hallå!!!!! Snacka om försök till att sol och våra mina pengar!
*************

Nja numera verkar Nicolas Cage ta efter Harrisson Ford och göra allt man får chansen till.
Det dröjer nog inte länge till vi får se rätt många av det gamla gardet gå i pension.
Eller göra en tv-serie eller bara reklam film.
Cage var ju en kassa succé i många år men allt har väl ett slut.
Blek film med ett hysat intressant manus.
Varför gjorde inte David Fincher eller någon annan
nyskapande denna film?
Har ni sett allt så kan ni se denna men det finns bättre filmer just nu.
***********
Va på exclusiv visning på Friends Arena (hoppas kunna visa bilder så småningom)
Den blir en riktigt bra arena tror jag.
99% av alla platser får bra sikt och den känns liten och kompakt.
Så jag tycker inte mitt kära Gnaget går en mörk framtid till mötes i denna arena!
**********
Enligt 13 kap 1 § i föräldrabalken bestämmer föräldrarna hur tillgångar som står under deras förvaltning ska användas och förvaltas, om inte annat följer av lag.
(När värdet på en omyndigs tillgångar som förvaltas av föräldrarna överstiger åtta prisbasbelopp gäller särskilda bestämmelser där det krävs överförmyndarens tillstånd till placeringar, dock inte för t ex placering i värdepappersfond.)
Jag antar att vi i detta fall inte passerat denna beloppsgräns. Då sköter föräldrarna förvaltningen, men de får t ex inte sammanblanda den omyndiges pengar med sina egna (12 kap 6 §), köpa fast egendom (13 kap 10§) eller ge bort egendom (13 kap 11 §). Pga av dessa bestämmelser brukar kontoren reagera och fråga när föräldrarna helt enkelt tar den omyndiges pengar och för över till sig själva. Vi vill inte medverka till något olagligt och frågar därför
........SEB försöker hindra mig från att se till att mitt barns pengar går till det jag sparat till-
Dra åt helvete (förlåt mig för det hårda ordvalet) SEB......jag hatar er!
Särskilt SEB/Sturegatan/Sundbyberg!
***********

Snacka om att spåra ur och försöka rädda tillbaka en kantrad skuta!
Jag måste ju se klart serien men det är inte så att jag längtar till nästa avsnitt!
Men det kan inte hålla med en komedi så här länge......den har ju varit fenomenal!
************
Karolinska instituet medicinsk epidemiologi och biostatistik
Snart kan jag namnet på min arbetsplats........
***********
Det är just nu inte roligt med styrketräning men löpningen är kul!
45 Minuters intesiv löpning idag!
************
........seyya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!