torsdag 8 november 2012

Obama

vann valet och det har ju knappt undgått någon som inte vill!
Och för mig egen del så känns det bra att han vann och inte Mitt.
Men jag undrar om vi inte får ett nytt krig i mellanösten i alla fall?
Kanske kan Obama undvika det?
Känns som om Mitt hade vunnit så hade krigsmaskinen börjat rulla igen.
Och hur hade det slutat?
****************
Men USA-hatet verkar växa hos svenskarna igen.
Eller har jag fel?
I media och på olika forum har jag läst att folk är fördömmande av USA och deras politik
som världens överhuvuden m.m.
Varför ska vi ha sådana fördommar mot USA?
Varför anser vi oss så mycket bättre än "den stora satan"?
Är vi världesn finaste samvete som alltid vet bäst och är snällast och har den yttersta demokratin?
Jag har en stor förkärlek till dom amerikanska idéerna över hur demokrati bör fungera.
Det är ju så klart att det finns massor med fel med det amerikanska synsättet på massor av saker.
Men det är ju för att det är så svårt att omsätta ideér till verklighet.
Och jag gilar deras "frihet". Anser att den är större än i Sverige!
Jaja det finns massor med hemskt i det landet såsom bl.a. vapen.dödsstraff,klasskilnaderna.
Men vi är inte världens bästa land heller!
Jag tycker vi inte ska döma andra länder i den omfattningen vi gör.
Och jag tycker den vänsterorienterade media lobbyn i Sverige hycklar jämt och ständigt!
Skriv om andra då som är viktigare!
Media skriver om vad vi vill läsa och siktar bara på lösnummer.
Svenskar är intresserade av att läsa och höra om USA.
Så det kommer ju att fortsätta.
Jag tycker det är bra att fortsätta kritisera USA och deras utrikespolitik m.m.
Men är vi så mycket bättre då?
*********************
Alltså VEM tycker synd om NHL spelare som strejkar?
Folk som har tjänat/tjänar miljoner är det aldrig synd om!
Tacka vet jag Linus Törnblad, han är det synd om.(Ironi)!
*************************
Elfsborg svenska mästare - Grattis!
*******************
Kan ni verkligen tänka er att Stefan Lövén kanske åker och hälsar på Obama om nåt år eller så?
******************
Häng Gud!
****************
Just nu leder Twitter över Facebook......vem kunde tro det?
Hos mig alltså!
***************
Seeya!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!