torsdag 1 november 2012

Filmtajm!!!




Remo – Fred Wards 5 minuter i rampljuset. Jag känner mig väldigt säker på att böckerna kommer filmas nån gång i framtiden. För det känns väldigt Hollywood.
Kan säkert bli en Matt Damon eller nån yngre förmåga som kommer i en nyinspening.
Tydligen blev denna filmen ingen kassako. När jag såg den på bio (så gammal är jag!) så var den riktigt bra. Lite Bond-känsla med en agent som löser allt utan vapen på ren finesss och lite otroliga manövrar. Så jag har tyckt den varit bra.
Men manuset är så lövtunnt så den håller inte idag. Bra nostalgi dock. För mig och min generation kanske? Kollade på en gammal biobiljett där den fick 4 men nu har den sjunkit till 2 av 5. Kan inte ge den mer. Sorry!
***********************************

Lockout    Allt Luc Besson är inblandad i är inte bra. Guy Pearce du valde lite fel här du med! Peter Stormare förstår jag. En riktig nonsens rulle som har en del intentioner att vara lite nytt. Coola miljöideér
Men oj vilken liten budget dom måste haft. Vissa scener känns tecknade. Manuset är tunt och inte ordentligt genomtänkt den sakern är klar. Ge James Cameron 1 miljard så kan detta bli bra.
Men denna högteknologiska lågbudgetfilm håller inte.
2 av 5 och det betyget får den för att den inte är trist i alla fall.
Hög fart och lite humor kan rädda denna film från kalkon status. Undrar om Guy Pearce  får fler roller? för han har varit bra så  många gånger
***********************

Full Metal Jacket – Stanley Kubrick´s mästerverk om vansinnet i Vietnam. Allt är bara så suveränt uttänkt och filmen har inte en dålig sekund. Jag skulle ge min halva arm för att få varit med på filminspelningarna. Man behöver verkligen inte ens tycka om krigsfilmer för att älska denna filmen.
Bra skådisar och man sitter engagerad hela filmen.
Självklart så är det suveräna skådisar, manuset briljant och miljöerna fantastiska. Har nog sett den 10 gånger och kommer antagligen se den 10 gånger till. Jag ger den fortfarande 5 av 5 möjliga i betyg.
Se den nu se den igen och igen och igen!
****************
seeeya......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!