måndag 1 december 2014

Boardwalk Empire

När slut-texterna av Boardwalk Empire sista avsnitt rullar framför ögonen
så undrar jag hur man gör ett bra slut av en serie.
Ska han dö eller leva?
Ska han fortsätta bort i evighet eller inte?
The Sopranos är fortfarande den enda serie jag sett med ett bra slut.
Boardwalk Empire var en bra serie kanske till och med en utmärkt serie.
En del som jag skulle förstå skulle kalla den för en suverän serie.
Men slutet är ju ett slags facit av allting och då är det viktigt.
Jätteviktigt!
Steve Buscemi gjorde ingen besviken men Scorsese gjorde det.
Manuset kunde varit bättre.
Slutet kanske var oundvikligt men kunde gjorts bättre.
En brutal serie får ett tråkigt slut som nästan känns lite klisché!
Serien får en klar 4 av 5.
Jag kommer säkert se serien en gång till.
Men den är ingen Mad Men eller The Sopranos för dit når bara några få.

Men jag tycker du ska se serien själv och jag tror inte du blir besviken

*************
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!