torsdag 2 februari 2017

Malena Ernman

http://www.expressen.se/noje/malena-ernman-slar-tillbaka-mot-sverigekritik/

Det är väldigt lätt att ha åsikter om ställen och saker där man aldrig vistas.
Jag är lika trött på rasism som jag är på alla kändisar som yttrar sig
om saker dom aldrig blir drabbade av.
Varför ska vi inte ha åsikter om hur Sverige är eller vart vi är på väg?
Varför ska vi inte vara rädda för att "den Svenska stilen" inte  är på väg åt rätt håll?
Den här åsiktskorridoren som vi måste befinna oss i är verkligen fel väg att gå.
När folk blir rädda arga och oroliga över det som sker så måste det komma fram.
Jag kräks lika mycket på Jonas Henrik och Malena som jag gör på Kent Ekeroth!
Ni i Saltsjöbaden ska vara försiktiga i era åsikter för ni lever med
privilegier som andra bara kan drömma om.

Igår var SVT ute och intervjuade folk om SAS och dess VD´s lönepåslag.
Då åker man till Karlaplan för att höra vanligt folk.
Karlaplan!
Har ni varit där någon gång?
Det är inte direkt ensamstående Lisa med tre barn som inte klarar skolan som bor där!
Eller en svetsare vid namn Stefan!
Nej det är fortfarande blå-håriga damer med hundar i handväskan.

Ska vi ha åsikter över hur folk ska tycka eller tänka så ska vi nog nöja
oss med att göra det med dom som bor på samma gata.
Vi kan väl aldrig förstå varför folk blir trötta på ensamkommande afghaner
som tafsar på din dotter i simhallen om vi inte har just den dottern.
Malena Ernman kommenterar ju Katerina Janouch  och hennes åsikter.
Låt henne för helvete ha den åsikt hon vill ha!
Det är väl bra att bilden av Sverige inte bara är sockersöt om den inte är det!
Jag åker ju inte runt i världen och hyllar Sverige precis.
Måste jag det?
Jag tycker Malena kan åka runt och hylla samtidigt som Katerina sågar.
Det bli ju skitbra då!
Men kom inte och säg åt Lisa i Vårby Gård att Sverige inte har problem
med en massa män som begår en massa brott och annan skit.
Och ska vi grotta ner oss ytterligare om vilka dessa män är i första hand
så kanske vi kommer åt själva kärnan i problemet.
Jag vågar fortfarande ha min åsikt oavsett vem jag trampar på tårna.

Malena du imponerar inte på mig med annat än din röst.
Sjung mer och prata mindre!

Nazist-rötter är det värre än Gulag/Stalin-rötter?

Jag hatar Islam men har inga som helst problem med muslimer!
Så nu sa jag det också!
Underbart att jag kan tycka och tänka vad jag vill i Sverige!
******************
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!