söndag 26 februari 2017

Våldtäkt

Brå´s statistik över våldtäkter m.m. i Sverige!

https://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/valdtakt-och-sexualbrott.html#

Annat inlägg i debatten.

http://www.metro.se/artikel/h%C3%A4r-%C3%A4r-sanningen-bakom-statistiken-f%C3%B6r-v%C3%A5ldt%C3%A4ktslandet-sverige-xr

Varför postar jag detta?
Jo för att jag fick den här bilden i mitt Facebook flöde.


Stämmer den?


Eller stämmer denna?
Vad har den som publicerat detta för agenda?
Vad vill den visa?
Och vad ska man använda den till?

Jag använder den som ett exempel på att media använder sina kanaler för sitt syfte.
Och du kan få fram lite vad du vill.
I dessa Trump tider så måste vi vara försiktiga med sanningen.
Vänster och höger har båda gått alldeles för långt.
Men måste man läggas i ett fack när man tittat på vad som händer i Sverige?
Jag vill bara att politiker och media är vakna och vågar ta tag i det som är jobbigt.
Spelar ju ingen roll vem du är eller vart du bor.
Ta tag i problemen nu!
En våldtäkt är en för mycket!
Offer ska skyddas och gärningsmän ska lagföras eller utvisas eller 
vad det nu behövs för att skydda alla offer.

Det är ju män som våldtar.
Det är vi överens om.
Kan vi skala ner det ytterligare och se vilka männen är så är det ju inte dumt i alla fall.
Men alla män ska behandlas likadant.
Detta kan man skriva hur mycket som helst om.
********
seeya




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!