tisdag 9 januari 2018

Handgranater och Trump

Äntligen tillbaka på jobbet!
Eller inte?
Har varit 15 dagar i ett snötäckt Dalarna.
Men halt!
Tö ena dagen och frost andra dagen gav is halka på i stort sett varenda gångbana
eller plogad väg som finns där jag var.
Köpte "icebugs" på XXL som blev ett kanonköp.
Använde dom o stort sett varenda dag.
Sen blev det varg-invasion där också.
Totalt 11 vargar syntes till men när jakten startade så såg inge spår längre.
Hoppas dom flesta klarade sig.
Det var tydligen ett par stycken med skabb som mådde dåligt.
Dom blev skjutna och det är väl bra.

Min hund visade mig tydligt vart i skogen vi skulle gå och vart han vägrade La.
Grannen fick bära hem sin hund en dag för hunden var stela av skräck.
Det har varit väldigt skönt att minska ner på alla sociala medier.
Har haft lite twitter koll det är allt.

Varför all denna Trumpofobi?
Jag tycker media (SVT framför allt) överkonsumerar Trump och till och med
överskattar hans betydelse.
Säg en sak i din vardag som han har påverkat?
Jämför det då med allt som Löfvén påverkar din vardag med?
Handgranater och polisbils explosioner, är inte det bra mycket värre?
Det är ju på din och min gård det händer.
Varför blir en hel del svenskar mer skitnödiga av att Alexander Bard
skapar rubriker genom en hel del dåliga uttalanden?
Vi och vårt oerhört lättkränkta skitnödiga land går en konstig väg.
Ska vi inte lägga energi på saker som verkligen är viktiga?
En handgranat låg på gatan apterad utanför e t-bane station!!!
Tänk igenom detta!
Tänk om det var ditt barn? Eller pappa?
Grupp våldtäkter i flera städer! Har polisen gripit någon?
En polis står i tv och säger att kriminella måste ta ansvar!
Jag dör av skratt!
Trump må vara dum i huvudet.
Men ska vi verkligen slå oss för bröstet?
Tydligen så har vi faktiskt blivit allt dummare i Sverige.
Det märks tydligt.
#jagärhär rörelsen har jag inte mycket koll på men att det är ett
gäng som jag tycker är värre än självaste SD råder inget tvivel om.
SVT har alltså Trump tisdag! Snälla rara det räcker nu.
Jag betalar inte tv-licens så vem är jag att klaga.
Men det är just därför.
Jag vägrar stå bakom den politiska inriktning som public service
håller på med idag.
Lika lite som jag står bakom Svenska Kyrkan idag.

Kan vi få engagemang från makthavare i det som betyder något?
Lag och ordning t.ex.

Nu är jag igång!
Arg!
Känns bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!