fredag 19 januari 2018

Våga snacka

Sverige är fantastiskt och inne på samma gång.
Vi har oerhört svårt att prata om problemen utan att trampa folk på tårna.
Folk har så lätt att bi kränkta m.m.
Varför är vi sådana?
Vad är felet med oss?
Vi kan verkligen inte skilja på sak och person.
Eller vem som säger vad är viktigare än vad som faktiskt sägs.
Skulle Jimmie Åkesson lösa cancer gåtan så skulle det vara negativt.
Alla är på Bard idag oavsett vad han säger.
Pascalidou (som inte jag gillar alls) har samma problem.

Däremot kan andra typ Alex Schulman vara hur dum i huvudet som helst
utan att folk ett kort tag tycker illa om det.

Sen ska ju SVT vara så trovärdigt oavsett vad dom levererar för nyheter.
En del säger att vi ska skydda oss mot Fake News och troll som hittar på saker.
Då måste frågan ställas.
Är det värre med påhittade nyheter eller med tystnadskultur/struts beteende?
Eller är det intressant ens?
Källkritik är viktigt idag är väl alla ense om.
Men hur får man tag i den då?
Att t.ex. SVT formulerar om nyheter eller gömmer dom är inte det värre
än att Flashback hittar på saker?
Tittar/läs antalet måste väl räknas in?

Sverige går bra ekonomiskt än så länge men det är väl inget att skryta
om när dom svarta molnen hopar sig i horisonten?

Vad spelar det för roll om du får 100:- i höjt barnbidrag när du inte vågar gå ut genom dörren?
Med dagens politik så blir segregationen bara värre det måste väl alla vara överens om?
Vad händer då?

Jag är ingen kommunist men så mycket vet jag att dom rika (inkl. mig själv)
kommer alltid klara sig hyfsat bra.
Flytta bort i egna områden med fågelkvitter istället för handgranater.
Jag bor ju inte i Malmö eller Rissne så jag klarar mig säkert.
Men dom som bor där då?

Jag blir bara väldigt trött på att i Sverige är man en förrädare om man pratar om
problemen istället för att se allt från den ljusa sidan.
Janouch, Bali och andra har inte alltid rätt men dom är räddare
än vad Schyffert säger åt oss från Bromma att man ska vara.
Vi måste ju ha folk som redovisar varenda siffra av statistik om vilka eller
vem som gör vad för att kunna lösa problemen.
All hälsostatistik redovisas ju (i vissa falla säkert skrämselpropaganda).
Varför får då inte BRÅ redovisa vilka problem som är störst?
För mig är det inte rasism att peka ut män som våldtar inte heller vilka män
som våldtar eller hur gamla dom är. Dom våldtar punkt slut.
Dom ska tas bort från gator och torg så ALLA kvinnor kan känna sig säkra.

Sverige är bättre än dom flest länder i vår omvärld men det kanske
inte är för evigt.

p.s. Jag börjar faktiskt tröttna att följa nyheter i media. Trump t.ex. ger mig ingenting
och det kanske är oroande?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!