tisdag 9 april 2019

Att ha katt

Är det bara jag som tycker det är konstigt med folk som bor
i stan och har katt,släpper ut den och saknar den sedan?
Är det bara jag som tänker
- hey du släppte ut den vad väntade du dig?
Jag ser inlägg dagligen om dessa bortsprungna/saknade katter.
Är det konstigt om du släpper ut ett djur att den inte sitter kvar på trappan när du tittar nästa gång?

Katter är gulliga och mysiga djur.
(Jag har haft katt själv och gillade det delvis)
Men det är nyfikna djur som vill utforska och jaga.
Det är rovdjur och mördare ska vi tänka på.
Hur många fåglar dödar en genomsnittlig katt? Ta reda på det.
Efter att ha tänkt efter lite så tycker jag att det bör vara färre katter som springer löst än idag.
Varför släpper du ut din katt?

Vad är syftet att ha katt?
Jag har hund numera.
Får massor av motion och sällskap av det.
Min hund Harry lyder mig fullt ut och jag lär honom att spåra och annat.
Jag tillfredställer hans hjärna så han somnar gott i stort sett varje dag.
Vad är syftet med att släppa ut din katt?

Katter bajsar ute!
Precis som hundar!
Jag tar upp 90 % av allt som kommer ut ut min hund.
(djupt inne i skogen? Nej!)

Jag avskyr inte katter.
Jag bara undra om syftet med en katt som alltid är ute och du inte bor på bondgård.
Möss och råttor är väl bra att dom tar.
Men fåglar? Varför är det bra?
Fråga Skansen-Jonas vad han tycker om alla dessa mördarmaskiner
(som inte jagar för mat) som springer överallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!