torsdag 11 april 2019

Diverse tankar

27:- (tjugosjukronor) för 2 apelsiner.
Där gick min gräns!
Var inne på min lokala Ica-butik och skulle köpa apelsiner.
Men jag vägrade!
90:- för ett kilo!
Men godis kostar 89:- per kilo.
Inte konstigt svenskarnas hälsa blir allt sämre.

Harry (min hund) börjar bli frisk och uttråkad efter sin operation
I morgon ska stygnen bort och livet kan återgå till det normala.

Cissi Wallin får rubriker och det tackar hon för.
Nu får hon råd med sitt leverne på Södermalm ett tag till.
Att vi svenskar är så lättlurade att vi klickar på varenda inlägg
som en dumskalle gör.
Folk läser eller ser en sak som dom ogillar sen ser dom det igen och igen.
Då lär det återkomma!
Kolla in riks mobbaren Alex Schulman
Han skriver sina usla krönikor som jag för länge sedan har slutat läsa.
Folk klagar men länkar till hans artiklar
Men hallå!
Sluta med det så försvinner ju han!

Sett Mattias Karlsson - Ett år till valet - på SVT play
Ganska intressant och givande.
Tycker vi får en bild av en frustrerad person som är så trött på
hur vår regering och stödpartier missköter Sverige.
Som väldigt många andra svenska medborgare.

Israel hade val nu.
Deras medborgare måste vistas i landet för att få rösta.
Varför är det inte så i Sverige?
Varför får svenskar som inte bor i Sverige bestämma vad som ska hända i Sverige?
Måste man förresten vara för eller emot Israel/Palestina?
Kultureliten verkar ta lätt på den frågan i alla fall.

Har du sett Uppdrag Granskning om Östersunds FK?
Vill aldrig mer höra en ÖFK supporter kommentera en rysk skidåkare eller liknande.
Östersunds fotbollsklubb är så dopad det går att bli.
Hur arg skulle jag inte bli om min älskade klubb blev omkörd av ÖFK?
Fråga Per Elofsson!
Johann Mulegg gjorde precis samma sak som Östersunds FK!

ViaGogo
Vi måste utöva konsument makt mycket mer än vad vi gör idag.
Företagen finns för att det finns en marknad
ViaGogo säljer ful-biljetter för att folk köper dom.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!