fredag 10 maj 2019

Bensinupproret

Det heter tydligen 2.0 för att det fanns ett misslyckat förrut.
Det är fint med uppror tycker jag.
Den lilla människan sätter ner foten mot makten.
Typ franska revolutionen eller USA´s frigörelse från britterna.
Eller ryska revolutionen som också var ett uppror.

Vi i Sverige är inte riktigt lika "tuffa" när det kommer till sånt här.
Minns ni tvångssparandet?
Kanske inte.
Men under min livstid har jag sett s.k. svenska uppror ett par gånger vad jag minns.
Och hur många gånger har makten böjt sig eller fallit?

Att makten i Sverige kan göra precis vad dom vill utan repressalier har jag ingen aning om
varfrö det kan ske om och om igen.
Varför knyter vi näven i fickan och går vidare från allt?
Vem tror på fullt allvar att bensinpriset kommer gå ner?

Sverige måste vara det bästa landet i världen att utföra makt i.
Ja kanske Saudi-Arabien är bättre vad vet jag.
Men dom säger ju kanske inte att dom är en demokrati?

När du skriver under protestlistor eller gör ett argt inlägg på Facebook,vem försöker du lura?
Sen är det ju så att vi protesterar mot makten men röstar ändå på dom i nästa val!
Hur kommer det sig?
Jag förväntar mig att det inte finns en enda människa som röstar på
socialdemokraterna har skrivit under på Bensinupproret 2.0.
För då är det ju verkligen dumstrut på eller?
Vad krävs för att svenskarna ska gå man ur huse för att få en förändring?
Just nu klagas det på allt och alla från alla.
Och dom enda som verkar få igenom något är dom som har media på sin sida.
(undrar vilka det är?)

Ska inte media vara neutrala och vara folkets röst på ett sätt?

Folk skriver att botten är nåd eller nu får det vara nog.
Nej det är det inte förrän något görs!
Och att skriva ett inlägg är inte att göra något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!