tisdag 14 januari 2020

2020

Nytt år nya sporadiska inlägg.
Det blir ju lite samma samma  som jag tycker och det kan nu bli tråkigt.
Inte lika arg längre utan suckar mest över all den idioti som finns överallt.
Har ni ett twitterkonto så förstår ni mig.
Jag har 3 twitterkonton.
Ett för sport (läs fotboll)
Ett för bara roliga saker (filmer och bilder samt roliga tweets, det finns många roliga därute)
Och ett för samhälle/politik. Och det är på det kontot som jag skakar av frustration.
Många vill inte ta till sig någonting överhuvudtaget.
Utan det är så gott om strutsmentalitet från ALLA håll.
Tro inte att lösningen till alla problem är SD!
Inte heller att lösningen är snabb.
Men vi måste börja någonstans.

Är det någon som ens reagerar på sprängningar och skjutningar längre?

2020 kommer likt 2019 bli ett år fullt av polariseringar.
Det blir inte hoppets år!

Men tänk OM alltså om.
176 personer fick sätta livet till i Iran.
Tänk om slutresultatet blir en demokratirörelse som vinner  till slut?
Tänk om dessa offer skapade fred i Mellanöstern?
Får Trump fredspriset då för att hans robotattack till slut gav fred?
Sannolikheten är väl en lottovinst men ändå.

2020 blir året då selfiebilden blir förkastad av samhället (mitt hopp i alla fall)
Sluta titta på dig själv!
Två öron och två ögon men bara EN mun!
Tänk på det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!