onsdag 29 april 2020

Corona onsdag

Nu är det verkligen stendött på jobbet.
Gör saker som inte behövs göras men gör det ändå!
Min chef blir väldigt nervös över att vi inte gör så mycket.
Så det hittas på arbetsuppgifter och det måste hela tiden
säkerställas att vi gör något.
Som tur är jobbar hon hemma mestadels så jag slipper ha henne här.

Corona betyder arbetslöshet, konkurser, permitteringar m.m.
Alla tigger efter pengar och få verkar klara att hålla ett normalt liv.
Cynikern i mig undrar om inte Covid-19 ändå är en sak som behövs.
Jag ställer mig mer frågande än någonsin över hur saker fungerar
eller inte fungerar för den delen.
Här kommer några.

  • Hur kommer det sig att många företag inte klarar av att hålla sig flytande mer än 1 månad?
  • Har inte folk några pengar alls på banken?
  • Varför ska vi skattebetalare stå för alla notor nu?
  • Ska vi verkligen rädda all kultur?
  • Ska nöjesparker ändå inte få klara sig själva? Läs ordet nöje!
  • Kan vi inte bara stänga ner alla djurparker nu när djuren ändå verkar vara tvungna att avlivas? 
Sen undrar jag över elitidrotten.
Jag älskar AIK mer än något annat lag inom sporten.
Har alltid varit Gnagare.
Jag har köpt årskort till fotbollen sedan 1998.
Har gått på ishockey jättemycket mellan åren 1978 - 1990.
Jag har köpt massor med tröjor,halsdukar m.m.
Har bidragit med pengar när hockeyn gick i konkurs nästan.
Så jag tycker verkligen att jag bidrar till AIK´s överlevnad.
Men nu behöver AIK ännu mer pengar av mig.
Alla sektioner tigger för sin överlevnad.
Handboll, fotboll, ishockey m.m.
Men nu så har jag börjat tänka att nu får det faktiskt vara nog.
Kultur och idrott är INTE viktigast just nu tycker jag.
Det är ändå inte livsnödvändiga aktiviteter.
Varför ska inte dessa rätta munnen efter matsäcken?
Det är jättehöga löner inom t.ex. fotbollen.
Då får väl klubbarna sänka lönerna då?
Kan då inte AIK konkurrera i toppen så får väl det vara så?
AIK har ju åkt ur allsvenskan förr?
Kanske behövs det städas upp ur den högbetalda idrottsvärlden?
Dom giriga föll till slut till marken kanske?
Jag hoppas att alla fotbollslag/spelare nu inser att folket/marknaden bestämmer.

Tro mig att jag vill att AIK får en massa fina framgångar men det finns annat
som är viktigare, bra mycket viktigare.
Jag avsätter varje månad pengar till dom oskyldiga djuren på vår planet.
Det tycker jag är så mycket viktigare än att AIK är kvar i allsvenskan.
Men det är ju jag det.
Resonera sm du vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!