fredag 24 april 2020

Fredag Corona Vecka 7

På mitt jobb är det Corona vecka 7!
Jag är fortfarande en av få som är på jobbet.
Det är väldigt skönt att inte fler är här.
Finns knappt något att göra så det blir lite SVT-play och annat.

Livet i sig är hyfsat normalt.
Ingen fotboll dock.
Men igår åkte jag en tur på min mc och det var väldigt trevligt.
Blev en sväng i Roslagen.
Med ett matstopp i Rimbo.
Det var massor av polisbilar på vägarna igår.
Hastighetsvecka?

Annars ganska händelsefritt överhuvudtaget.
Kollar in en hel del på Twitter och Facebook och tycker mig se
att vi människor blir mer och mer dumma i huvudet.
Det görs och sägs saker som jag häpnar över.
Sverige kan behöva bli en diktatur under en tid.
Vi har väldigt generösa riktlinjer som vi bara skiter i.
Svenskarnas förhållningssätt till myndigheter är så lojt det kan bli.
När ska "samhället" sätta ner foten och säga att detta duger inte?
Stockholmarna trängs i massor på uteserveringar när vårdpersonalen
går på knäna och snart inte orkar mer.
Stefan Löfven gick ut igår och sa att utlandsresor i sommar inte är att tänka på.
Undrar hur det tas emot av kotlettfrillorna på Stureplan eller skägg-vänstern på Södermalm?

Såg Efterlyst igår på TV3 och jag slogs av en sorglig tanke jag fick.
Hur många blir rasister när man ser det programmet?
Det är ju en anslagstavla på hur segregationen bara ökar i Sverige.
Jag orkar inte se skiten!
Jag vet om hur det ser ut redan. Frågan är om vänstern vet det?

Polariseringen kommer att öka mer och mer det är säkert.

Jag tänker mig ett scenario där vi svenskar inte åker någonstans i sommar/på semestern.
Vad händer då?
Kommer våldet/brottsligheten öka då?
Jag tror den kommer öka lavinartat när skolorna slutar.
Människor orkar inte sitta inne hur länge som helst.

Vi svenskar behöver enligt mig bli mer cyniska och tänka mindre med hjärtat!
En sak som jag är på det klara med är att vi är för många på den här planeten.
Vi måste få världens fattiga länder att producera färre barn.
Det väntar antagligen en smärre hungerkatastrof runt hörnet.
Och det blir inte lättare av att fler barn föds.
Så är du inte en egoist. Sätt inte fler barn till världen.

Sen en sista sak!
När ska världen göra Kina ansvariga för Covid-19?
Sätt igång nu Trump!
Våga ge Kina räkningen för denna kostnad i liv och pengar!
Kina är MYCKET farligare än Trump.
När ska folk förstå det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!