måndag 27 april 2020

Covid måndag

På sociala medier syns det så tydligt att folk har före lite att göra.
Varför inte ut och röra på sig?
Spring, promenera, cykla m.m.
Hur svårt kan det vara?
Ni har ett gigantiskt i-lands problem.
Ni vet inte hur ni ska spendera pengar!
För det är ju dom sakerna som hela tiden dras fram när det pratas tristess.

Nu tittade jag på en tråd på Twitter där det diskuteras om hur
mycket pengar i lön man behöver för att bli lycklig.
Herregud vilka bortskämda as!
Jag blir arg över dessa snorungar!
Ni vet inte hur bra ni har det.
Jag har aldrig tjänat särskilt mycket pengar men varit lycklig i stort sett hela livet.
För jag har och kommer alltid att uppskatta saker.
Och jag känner mig väldigt privilegierad som får leva i dessa tider.
Även under Covid-19.
Skänk en tanke på alla som jobbar inom vården istället.
Fantastiska människor!
Så lägg din egoism åt sidan för en stund och tänk på hur det kan ha varit istället för dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!