måndag 5 oktober 2020

Barn

Att ha barn är en glädje och ger massor av kärlek.
Jag älskar min dotter över allt annat.
Hon är perfekt på nästan alla sätt och är kompetent i dom flesta områden.
Jag är alltid stolt att ta med henne överallt.
Hon passar in precis alltid på alla platser.
Hon jobbar och pluggar samtidigt.
Är glad och skrattar väldigt ofta.
Min dotter är kort sagt det perfekta barnet.

Men!
Även solen har sina fläckar.
Dom jobbiga vardagsbestyren kommer ju i andra hand.
Som hon själv säger.
- jag prioriterar inte det.
Det får ju betydelse ibland.
När det ska städas eller tvättas t.ex.
Eller läggas tid och pengar som inte betyder glädje.
Saker går sönder och då blir det jobbigt när 
det ska åtgärdas.

Jag har uppfostrat och skickat ut min dotter i den här världen.
Så det är ju jag som har "misslyckats".
Undrar bara när ansvaret slutar vara mitt?
Det är ju lite väl mycket Prinsessan På Ärten.

Jag har ju skrivit om -90talisterna förr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!