torsdag 17 december 2020

Snart jul

Snart är julen här och året 2020 är slut. Alla därute har redan sagt vad dom tycker om året som har gått. Så jag behöver inte göra det ännu mer. Däremot så undrar ju jag och alla hur 2021 ska bli. Tror tyvärr inte på någon större förändring. Jag är tyvärr ännu mer cynisk och negativ till framtiden för mänskligheten för varje dag som går. För egen del är jag inte mer orolig än tidigare förutom våldet. Jag är uppriktigt rädd vid flera tillfällen i min vardag än förr. När dessutom egoismen och empatin är så stor så räknar jag inte med någon större hjälp om något skulle hända. Jag ser otroliga svin till människor på gator varje dag numera. Jag säger inte längre att om detta fortsätter så går det åt helvete, det kommer att gå åt helvete.

Ja det var mycket bättre förr så enkelt är det. Vad har blivit bättre?

Sverige har politiserats under en lång tid nu och det kommer bli värre. Folk kommer få sparken eller banlysas för sina åsikter, segregationen kommer att öka, inkomstskillnader kommer att öka, kriminaliteten kommer verkligen att öka och så vidare. Vi har inte nått botten på långa vägar. Jag tror på att vi får en förändring tidigast efter en katastrof eller generationsskifte. Kanske om vår ekonomi slår i botten.

För egen del så kommer det att gå bra och jag kommer klara mig gott så länge jag inte behöver hjälp från samhället. 

Jag blir bara deprimerad hur vi behandlar djuren på vår planet. Jag skänker mer och mer pengar till djuren. Jag har aldrig skänkt så mycket pengar som den här hösten/vintern. Djuren är oskyldiga! Jag har gråtit så många gånger över alla hemska filmer som finns överallt på sociala medier.

Varför vågar ingen med makt kräva ansvar på riktigt när folk inte gör sitt jobb? Varför är vi så fega?

En helt annan sak. Min dotter har en god vän med psykiska problem som inte föräldrarna känner till. Jag vet allt och får inte säga något. Dessutom så skryter den här familjen om sin underbara relation till varandra. Jag vill verkligen skrika till dom att ni lever i en overklig fantasi. Jobbigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!