söndag 13 december 2020

Söndag kväll

Tror faktiskt att Hanif Bali bor nära mig.
Har sett han två gånger på MIN Ica butik nu.
På tal om värdelös information alltså.

Som sagt sent på söndag kväll nu.
Nästan natt förresten.
Pigg som vanligt på söndagkvällarna.
Sovit ut ordentligt.
Tagit några öl i min ensamhet.
Ja vi lever ett singelliv på kvällarna efter 21:00 i vårt hem.
Var och en har sitt tv-nöje.
Så blir det när man inte gillar samma.
Haft en helt okey helg under Corona förhållanden.
Sprungit en sväng och det ger mig så mycket.
Även när det är så lerigt överallt nu.
Skogen är verkligen proppmätt nu av allt regnande,
Snälla ge oss -10 grader nu och lite sol!
Vinterdäcken på bilen och cykeln är verkligen värdelöst.

Lite tankar så här sent på kvällen.
Såg ett inslag om en gubbe dom blivit blåst på 1 miljon.
Det första jag tänker är att han är det inte ett dugg synd om.
Han såg knappt ledsen ut. Mest besviken.
Har man råd att torska en miljon så är det inte synd om honom. Hoppas pengarna gör nytta någonstans. 
Giriga människor är det knappast synd om.
Han berättade om din bror dom tyckte han var så lättlurad.
Då förstod jag allt.
Han hade dessutom en fin villa så där går ingen nöd.

Ska förresten operera tummen efter jul.
Det blir nog bra. Har ont hela tiden nu men gnäller inte.
Jag har det väldigt bra och vill knappast ha mer än en sak jag saknar i mitt liv. Väldigt mycket också.
Men som sagt är det i-lands problem.

Ingela Jansson ska man tydligen också tycka synd om.
Någon kriminell skithög som skrivit någon bok som hon får hjälp av media att bli rik på.

Fredrik Federley!!!!!!
Om du tycker synd om den mannen så fattar du inte mycket.
Utan då ligger din empati på helt fel nivå.
Tänk om det var fina barn?

Annars går bilen bra?

Var är solen?

Ska snart vara från jobbet en längre tid men det är ju inte samma som vanligt. Förr längtade man ju.
Nu blir det mer jaha vad gör man nu då?
Corona blir mer och mer jobbigt!
Lillebror har haft det nu. 

Nä nu säger jag god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!