fredag 4 december 2020

Suck

 Vad finns det kvar att säga om vårt land 2020?

Jag är så trött på det mesta just nu så jag känner en svag depression faktiskt. Det finns inte många ljusglimtar därute. Eller är det jag som är så bortskämd? Jag har i alla fall ändrat min levnadsstil under 2020, så mycket är sant i alla fall.

Jag känner mig mer otrygg på alla vis än under hela mitt liv. Var det bättre förr? Tja avgör själv. Tycker du Sverige är på rätt väg så får du ju tycka det. Och fortsätta i din bubbla att göra det ju gör. Jag är ruskigt glad att inte jag ska bilda familj nu i alla fall. Hur kan folk ens fundera över barn? Jag tjatar på allt och alla att inte skaffa husdjur. Det är mitt kall nästan just nu. Köp ingen hund eller kanin snälla. Jag vill påstå att majoriteten inte ger sitt husdjur det liv dom förtjänar. Och med alla filmer på sociala medier så har jag nog fog för mina tankar. Världen är en ond plats just nu. 

Jag ser ju bara på nära håll hur folk struntar fullkomligt i andra människor och djur. Egoismen är oerhört stor numera. Jag tänkandet är det enda som pågår. 

Sverige är uppdelat på två sidor. För eller emot. Höger eller vänster. Svart eller vitt. Extrem höger eller extrem vänster. Varför kan man inte ta det bästa från alla sidor? Jag tycker ju det är viktigt att tänka på välfärd och kriminalitet samtidigt. Bort med vinster i välfärden och bort med alla kriminella nu! Vi måste kunna ha fler bollar i lyften och tänka på alla. Vi kan inte ta bort bilarna från våra gator. Dom ska ju vara på vissa platser. Vi ska göra det enkelt att cykla. Vi ska bygga ut kollektiv trafiken. Men vi måste också kunna parkera bilen någonstans. Alla kan inte åka kollektivt helt enkelt. Sen har inte alla råd med att köpa elbil på en gång. Det finns massor vi kan göra bara vi tänker på andra än oss själva.

Jag är hundägare och får stå till svars för vad hundägare gör och inte gör. Och jag försöker verkligen bidra genom att till och med ta upp andras hundbajs. Jag plockar skräp i hundbajspåsarna då och då.

Jag har bil men åker bara då andra alternativ är i stort sett omöjliga. Cyklar till jobbet m.m.

Men jag måste ha hjälp från myndigheter och andra som bestämmer. Så vi måste ju börja ta ansvar för våra handlingar. Ge mig tjänstemannaansvar! Handlande och konsekvens. Det måste visas en effekt av en gärning. Detta tycka-synd-om-förövarna tänkande måste bort.

Finns det verkligen inget gott i mitt liv just nu? Jo det är såklart det finns men jag måste tänka en stund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!