lördag 31 december 2022

30 december 2022

I morgon är det nyårsafton.
Sista dagen på 2022.
Mår hyfsat bra för stormen är tillfälligt över.
Men den kommer tillbaka det vet vi.
En tillfällig paus i Mexico i 14 dagar blir det.

Nej det är skönt att du inte finns i mitt liv just nu.

Saknar pappa och Harry väldigt mycket men jag kan inte göra något åt det förutom att hoppas att vi syns igen.
Kanske får jag se mormor igen.
Mormor Stina Dahlgren från Vällingby och Husby.
Nej jag har inte glömt dig.
Jag gillade dig väldigt mycket. Från biobesök som liten till middagarna med sprit och cigg. Mormor visste att jag rökte men min mamma ville inte veta om det. 
Mormor rökte Commerce. Enda ciggmärket jag hatade.
Jag rökte machomärket Gula Blend då.
Bögvarning på det märket.
Män rökte Marlboro eller Prince eller John Silver.
Vem rökte Glenn eller Bond?
Jobbade på Åhlens när Stanton kom ett tag. Fria cigg ett tag.
Lucky Strike finns knappt. Hobson! Menthol cigg! Som ett nikotinfyllt tuggummi, Satan va äckligt. 

Älskade ciggen efter frukost,lunch, middag och till kaffet.
Hatade första ciggen på dagen.
Ska börja igen. Nån gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!