tisdag 27 december 2022

Nytt år

Snart är året slut och dags att se fram mot ett nytt år.
Vad händer 2023? 
Händer det något speciellt eller blir det ännu ett ”efter pandemin” år igen?
2022 var ju verkligen inget år att längta tillbaka till.
Jag tror och hoppas att 2023 blir ett år med en förändring modell större i mitt liv.
Jag har sagt det så många år men nu känns livet som ett vägskäl där jag måste välja vilket håll det ska gå.
Mitt arbete kommer inte att vara annorlunda, det är jag ganska säker på men på fritiden finns det utrymme för förändringar både vad det gäller hälsa och mentalt.
Uppenbarligen så saknas något i alla fall. 
Min sambo och jag upplever en tomhet i livet efter att Harry drog sitt sista andetag. Det var ju något som gav oss så mycket. Jag vet ännu inte hur det mentala utrymmet ska fyllas igen? Jag kan ju inte bara träna hela tiden.
Tror också att jag måste göra en ny operation i min hand eller till och med båda händerna. Har ont dagligen nu.

Det känns också som att 2023 kommer bli ett år med något extra tragiskt och jobbigt med sig.
Men ibland så känns man bara så bortskämd så man ska väl vara nöjd med det man har. Och lära sig uppskatta det.

Hur blir man nöjd?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!