fredag 17 mars 2023

Arbete och helg

En arbetsvecka är snart till sin ände. Och det är fruktansvärt skönt. Den här veckan har fått mig att börja fundera på att söka nytt jobb. Och det är enbart på grund av min närmaste chef.

Hon är definitivt den sämsta chefen jag någonsin haft. Så nu har jag börjat skriva upp en lista på allt som hon gör eller inte gör. Det är en lista som jag hoppas kunna få fram på tisdag då jag ska ha medarbetarsamtal med henne. Bara en sak. Hon vet inte vad jag gör. Så det ser jag inte fram emot.

Att ha en chef som inte motiverar eller informerar eller agerar utan bara reagerar säger väl en del. Jag får ingen som helst information av henne. Hon kommer inte ens och pratar med mig. Vad är det som händer?

Jag ska i helgen åka till min lillebror som bor i Fellingsbro (en håla som gud glömde). Det ska bli trevligt. Han har bott där i ungefär 17 år eller nåt sånt. Min storebror har aldrig varit där. Läs det igen. Han har aldrig varit där. Men det spelar ingen roll längre för det är för sent nu. Jag hoppas bara min optimistiska lillebror någon gång förstår det. Han hoppas. Det gör min mamma också fortfarande. Det är nog bara jag som har klippt banden totalt nu. När jag skriver dessa inlägg så är det bara ett slags slutgiltigt avsked.        Men som sagt det ska bli kul att träffa lite småjobbiga släktingar.

En sista grej bara. Min storebror åker alltså förbi min lillebror ganska ofta. Alltså utanför huset. Men stannar alltså ändå inte och säger hej. Fin kille med ryggrad!

Har jag sagt att jag hatar djurgården?

Har börjat planera 2023 års ölorientering. Det kan bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!