måndag 13 mars 2023

Kurs dag

Var på kurs i fredags. 
Det handlade om att hantera konflikter och besvärliga personer i vardagen på arbetet.
Skulle gått med en kollega men hon blev sjuk så det blev bara jag från vår arbetsplats.
Och det var tur det för vem vet hur den dagen skulle kunna sluta för det handlade ju om 
just det som min kollega ibland står för.
Så det hade varit jobbigt. Och dagen hade blivit lång, var så säker.
Det var absolut sådana ämnen som togs upp som skulle gjort hela dagen väldigt lång.
Nu lyckades vi gå vidare relativt smärtfritt från varje fråga som kom upp.
Kursen gav mig väldigt lite om jag ska vara ärlig.
Men det är skönt att höra främlingar tala om sina vardagliga problem på jobbet.
Och att jag lever i en väldigt trygg och säker miljö trots allt jag läser i media.
Men att lägga en kurs i en källare under en restaurang som består av en massa 
källarvalv som gör allt så kallt är en miss. Jag frös hela dagen.
Men nej jag fick nog inte med mig något därifrån.

Däremot känner jag mer och mer i mitt liv att jag blir lugnare och inte vill vinna alla krig.
Så det gör mig nog en bättre person när det kommer till konflikter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!