tisdag 27 juni 2023

Mc tur -Skåne dag 1

Började i Hagge och kom efter 55 mil i mycket regn till Lidhult. Har du varit i Lidhult? Staden/byn som precis alla har glömt. Tog en promenad runt byn och såg 1 person röra på sig ute. Det är knäpptyst här. 

Till Örebro hade jag fint väder. Såg en älg lufsa in i skogen. Synd att alla älgar snart är borta. Jag tror det i alla fall. Efter Örebro men före Linköping kom ösregnet. Hann inte ta på mig regnkläderna och särskilt skoskyddet. Blöt som en dränkt…..sen regnade det i Kisa, Malexander Tranås och slutade i Eksjö. Sista biten till Lidhult va fin men tyvärr så går det inte att uppskatta när man fryser. Nu har jag tagit en dusch så nu är det ok.

Åkte som sagt förbi Malexander där hemska saker hände för en massa år sedan och nu kommer dåren släppas fri. Hoppas någon knäpper honom.

När man åker mc själv genom Sverige så tänker man mycket. Och emellanåt på saker som man inte ska göra. Det blir lite jobbigt med dessa tankar som man inte kan prata med någon om. Men det är också lite terapi att vara själv. Nu ska jag öppna en öl och ta en Jäger till den. Sen somnar jag nog enkelt.

Bilder från idag!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!