måndag 5 juni 2023

Nytt jobb

Äntligen har jag fått ett nytt jobb!
Ska bli så himla spännande.
Undrar hur mycket jag får berätta för folk om vad jag gör?
Det kan nog bli lite speciellt att inte få berätta allt ens för sin egen familj. Men det ska nog gå bra.
Känner mig oerhört välkommen där i alla fall.
Det blir så enkelt nu att göra mina sista 6 veckor på KI.
Undrar om och i så fall vad jag kommer att sakna.
Ett fåtal personer kanske.
Och adressen som är perfekt.
Lagom nära och lagom långt.
Det blir inte kul att vara tvungen att passera en av Sveriges hemskaste platser varje dag.
Jag pratar självklart om T-centralen.
Men det får väl gå.
Jag tar det för jag står inte ut på KI i 10 år till.
Inget att göra och ingen som ser eller hör större delen av dagen är inget för mig.
Polisen blir nog en bra arbetsplats tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!