fredag 27 oktober 2023

Fredag

Fredag ännu en gång.
Lite av nyhetens behag kändes för första gången över idag.
Undrar om det är tillfälligt eller kommer det mer?
Vill verkligen inte det men så kan det vara.
Jag får helt enkelt sitta ner i båten och ta det lite lugnt.

Sambo och dotter åker till Rom i morgon.
Undrar vad jag ska göra som gräsänkling?

AIK mot Halmstad på söndag. Hoppas det blir klart då.
Dags att förnya mitt årskort.
Köpte det första 1998!

På släktfronten intet nytt.
Tänkte på mormor häromdagen.
Jag gillade henne väldigt mycket.
Var hos henne en dag i veckan och åt.
Hon bjöd alltid på en svin äcklig appertiff före maten.
När hon tittade bort så drog jag den i slasken.
Jag tjuvrökte ju då och frågade alltid henne efter cigarretter.
Hon sa bara att det här håller vi mellan oss.
Min mamma fick aldrig veta något.
Mormor var min favorit släkting.
Hon bodde i slutet av sitt liv i Husby.
Med en stor Sverige flagga på balkongen.
Alla i området gillade mormor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!