torsdag 26 april 2012

SEB

Tja tydligen så kan det vara så att jag inte är censurerad!
Efter ett litet klagomål så håller IT-support med att leta efter anledninge till att jag inte
kan gå in på Google eller min blogg(det kanske jag inte har nämnt för dom!)
*********
Kollar just nu in säsong 7 på Weeds....
*********
Har börjat övningsköra mc på körskola nu.......går sisådär
*********
Hemma bra borta bäst.......AIK överaskar mig som vanligt.
*********
Måste kolla in Iron Sky.
*********
Det är inte lika roligt/lätt att blogga hemma
**********
Mjällby mot d.o. var riktig fotbollsporr.
*********
Har fått ett svar från SEB angående deras förmyndarfasoner.

Enligt 13 kap 1 § i föräldrabalken bestämmer föräldrarna hur tillgångar som står under deras förvaltning ska användas och förvaltas, om inte annat följer av lag.
(När värdet på en omyndigs tillgångar som förvaltas av föräldrarna överstiger åtta prisbasbelopp gäller särskilda bestämmelser där det krävs överförmyndarens tillstånd till placeringar, dock inte för t ex placering i värdepappersfond.)
Jag antar att vi i detta fall inte passerat denna beloppsgräns. Då sköter föräldrarna förvaltningen, men de får t ex inte sammanblanda den omyndiges pengar med sina egna (12 kap 6 §), köpa fast egendom (13 kap 10§) eller ge bort egendom (13 kap 11 §). Pga av dessa bestämmelser brukar kontoren reagera och fråga när föräldrarna helt enkelt tar den omyndiges pengar och för över till sig själva. Vi vill inte medverka till något olagligt och frågar därför.


Nu ska jag bara svara dom i ärendet så jag återkommer....
**********
Chelse-Bayern....vem trodde det?
*********
När ska nya sosseledaren börja prata?
*********
Många frågor och få svar......seeya.......
************

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!