torsdag 27 september 2012

Cyniker

Är jag världens största cyniker?
Är det bara jag som utgår från människans onda sida?
Varför tänker jag det sämsta om den mänskliga rasen hela tiden?
Är jag utsedd av hin håle själv och tycka negativt om människans beteende?
När vi diskuterar på mitt jobb bl.a. så tycker alla synd om allt och alla.
Men jag kan nästan aldrig hålla med.
Nästan alla människor skapar sin egna situation och svarar över sitt eget "öde".
Finns det något som heter tur och otur?
Finns det någon som "inte får skylla sig själv"?
Svaret på den sista frågan blir självklart JA enligt mig.
Barn är aldrig skyldiga till någonting här i världen.
Barn är oskyldiga tills dom blir uppfostrade av oss föräldrar/äldre till att bli skyldiga!
Så barn kommer jag alltid att tycka synd om.
Fattiga,slagna,ledsna,hungriga,arga,tysta,gapiga,törstiga,
Jag glömde säkert något barn men jag tycker synd om dom också!
Det är en hemsk värld att växa upp i för barn.
Varför tycker jag inte synd om vuxna?
Varför tycker jag att vi har sådana ledare som vi är värda?
Har inte alla länder ledare som speglar folket?
Självklart finns det diktaturer och andra "sjuka" ledare men speglar inte det samhället?
Jag kan bara inte tycka synd om Grekland, Italien , Spanien och alla andra skuldtyngda länder!
Jag tycker bara att den sitsen dom sitter i har man blundat för hela tiden.
T.o.m alla diktaturer i arabländerna faller ju nu en efter en.
Bra jobbat Syrien ni förstår och har vaknat!
Självklart kommer Iran också falla så småningom.
Men så länge folk litar på Gud, Allah,Muhammed och allt vad dom nu heter så blir vi människor inte bättre.
Om vi har ihjäl någon i Guds namn så är vi så himla fel ute!
Jag avskyr att mänskligheten sätter allt i Guds händer.
Och finns han så vill jag vara med i det andra laget för där är det inget hyckleri i alla fall.
Folk på mitt jobb (ja det är så överallt mitt jobb är inte unikt) sitter människor och tycker synd om allt och alla i soffan eller på rummet, men gör dom nånting åt det?
Bidrar dom till att göra världen till ett bättre ställe?
Fan vi kan ju inte ens tänka på miljön!
Vi lär våra barn allt vi kan för att döva vårt eget samvete.
Vi lever inte som vi lär och kommer antagligen aldrig göra det.
Guds vilja säger en del.......jävligt elak typ det där!
Och vi i Sverige som inte ens är religösa i nån större skala sitter och säger att hycklarna USA dom
gör minsann si och så.
Fan är vi bättre? Vad gör vi som är så jäkla bra?
Ja vi tar hand om lite fler flyktingar
Ja vi bidrar med pengar till en del suspekta projekt i tredje världen.
Men vi utnyttjar planeten precis lika mycket som någon annan.
Och vi pratar vitt och brett om att göra skillnaden.
Sveriges samvete är tungt (på ytan)
Men folk luras och är falska precis överallt, så mindre cynisk?
Kan jag bli det?
Övertyga mig kommer att ta tid för jag tänker inte så gott om folk.
Ta en så enkel sak som att fråga dig själv hur många ÄKTA vänner du har?
Hur många kan du ringa mitt i natten till och be om hjälp?
500 facebook vänner är det vännner?
Hur många bryr sig verkligen med hjärtat om dig?
Hur många gamar skulle samlas runt dig när du vinner högsta vinsten på Triss?
Får man min respekt och mitt hjärta så får man det så länge man vill ha det!
Men sviker man? Ja då sviker man det grovt och då blir det lätt för mig att vara en fortsatt
CYNIKER SOM AVSKYR RELIGION!
*********
seeya..................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!