lördag 15 september 2012

Filmtajm!


Contraband – Överraskad positiv till denna film. Wahlberg är helt okey även om slutet reetar mig ganska mycket. Och när jag blir arg på en karaktär för dennes dumheter så sänker det betyget för det retar mycket. Bra rollfigurer annars och den är i alla fall inte tråkig. Kan rekommendera den som en bra fredagsrulle med action. 3 av 5
**********************
Transit – B-rulle med intentioner att vara något annat. Snabba klipp och skrikiga ljud. Men det enda som är bra i den här filmen är  musiken. Spännande är den men förutsägbar så några överaskningar finns inte. Kommer inte komma ihåg den om några dagar så detta är inget att se.

Ger den 2 av 5……..för musiken som höjer betyget.
Hamilton – I Nationes Intresse – Så har då Persbrandt äntligen fått mantla rollen som är den stora action rollen i svensk action film. Actionscenerna gör han bra. Men känslor? Inte enligt mig. Träbock har han alltid varit i min ögon.Och när han dödar sin egen flickvän så lyser det  okänsliga skådespeleriet igenom. Jag har aldrig gillat Persbrandt och inte gör jag det nu heller. Filmen är dock ett bra hantverk.

Och visar att sverige kan göra bra action som håller. Den är ju till och med lite spännande. Ger den 3 av 5. Sevärd helt okey men knappast mer än så.

Primal Fear – Gere och Norton i huvudrollerna. En riktigt bra rättegångsdrama/thriller med massor av bra skådisar. Frances Macdermot (stavas inte så jag vet) är alltid bra. Men klarast lyser faktiskt Gere och det är bara därför Norton´s karaktär får alldeles för lite utrymme. Jag gillar Gere när hna ne är genomgod utan bra sliskig. Han bästa roller är väl smågrisar allihop.
Filmen börjar bli lite till åren men jag tycker om den mycket i denna kategorin.
Jag rekommenderar den varmt för första gången är överaskningseffekten stor och bra. Även före slutet. Ger den en stark 3 av 5. Snudd på 4!
****************
Så nu har du fått lite filmtips även om lite äldre rullar. Jag älskar att se om film. Om och om igen.........
Seeya!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!