torsdag 4 juli 2013

Man of Steel



Den senaste i raden av Superman filmer.
Ganska svårt att ha en bra uppfattning om filmen.
En del var riktigt bra och en del inte.
Vi kan börja med skådisarna.
Henry Cavill i huvudrollen gillar inte jag.
Han har utseendet men inte rollen tycker jag....ett felval!
Amy Adams -  Lois Lane
Nej! Fel människa på fel plats.Riktigt blek!
Michael Shannon - Zod
Briljant och helt rätt.Gör allting rätt!
Diane Lane - mamma Kent
Hon är som ett bra vin.Blir bara bättre med åren.
Streets of Fire känns såååååå länge sen!
Russell Crowe - Jor-El
Nja sisådär va? Han gör jobbet men inte så där bra som han kan vara.
Kevin Costner- pappa Kent
Träbocken Kevin gör faktiskt en bra roll  och jag känner att han kanske är på g igen?

Alla andra är klart godkända utom alla som spelar höga militärer.
Dom är svindåliga allihop!

Det är alla dom som drar ner beyget.Samt det något underliga manuset.
Tycker det är lite virrigt och ologiskt.
Jag skulle dessutom velat haft med när farkosten hamnar på jorden för första gången.

Filmen är otroligt snyggt gjord och Zack Snyder vet vad han gör.
Effekter och bilder är nästan alla vackra.

Men jag blir irriterad på vissa saker så mycket att betyget sjunker.
Jag vill ge filmen en fyra en tyvärr det blir bara en trea. 3 av 5!
Och det beror mest på att när jag tänker efter om jag ska se den igen.
Så blir inte svaret ett självklart ja!
Den är bra men inte mer!
Och troliga uppföljare är jag inte särskilt intresserad av.
***********
seeya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!